יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, יחויב למסור מידע על כל העבודות שמהן התפרנס מאז מלאו לו 21, ועל הכנסותיו ומקורות כספיים אחרים, כך קבע היום (9.2) השופט עמית יריב סגן נשיא בית-משפט השלום בתל-אביב-יפו. גם נתניהו האב יחויב למסור מידע על הכנסותיו, אולם באופן כללי בלבד.

השופט יריב קבע כך במענה לבקשת ראש הממשלה לשעבר והעבריין המורשע אהוד אולמרט, במסגרת תביעת הדיבה שהגישו נגדו בנימין, שרה ויאיר נתניהו. השופט דחה את מרבית הבקשה של אולמרט וחייב אותו בהוצאות, אולם מנגד הורה לתובעים להשיב על מספר שאלות, ובהן גם שאלות על מקור ההכנסות של הבן יאיר.

בחודש מאי האחרון תבעו בני-משפחת נתניהו את אולמרט, שכינה אותם חולי נפש הזקוקים לאשפוז. "יאמר מיד כי האמירות של הנתבע כלפי התובעים אינן אמת", נכתב בכתב התביעה שהגיש עו"ד יוסי כהן, ובו דרישה לפיצוי בסך 837 אלף שקלים. בכתב ההגנה, שהגיש אולמרט באמצעות עורכי-הדין אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל-אזולאי, טען ראש הממשלה לשעבר בין היתר כי שרה נתניהו עברה טיפוליים נפשיים וכי יש לו יסוד להאמין כי גם בן-זוגה ובנה זכו לטיפולים נפשיים.

במסגרת ההליכים המקדמיים בתיק ביקש אולמרט לחייב את בני משפחת נתניהו להשיב על השאלונים שהעביר להם ובהם שלל שאלות על מצבם הנפשי וטיפולים נפשיים שעברו לאורך חייהם, וכן חייב אותם להעביר לו מסמכים רלוונטיים ולהיבדק על ידי מומחים בתחום לשם מתן חוות דעת.

השופט יריב דחה את מרבית הבקשה של אולמרט. "יש מקום להגביל את חובת גילוי המסמכים והמענה לשאלונים מקום שבו נראה כי הבקשה נועדה למסע דיג, בניסיון למצוא בדיעבד ראיות להוכחת אמירה שבעת אמירתה – הייתה בלתי מבוססת", קבע השופט וחייב את אולמרט בתשלום הוצאות בסך 7,500 שקלים לתובעים.

ואולם, השופט יריב חייב את בני-משפחת נתניהו בכל זאת להשיב על חלק קטן מהשאלות שהפנה אליהם אולמרט, בין היתר ביחס להתבטאויות שלהם על מצבם הנפשי של פוליטיקאים אחרים. בנוסף, כיוון שבכתב התביעה נכתב כי הפרסומים של אולמרט נועדו בין היתר "לפגוע במשרותיהם ובמשלח ידם באמצעות אמירת כזבים במפגיע", חייב השופט יריב את נתניהו האב ואת בנו להשיב גם על שאלות בנושא זה.

במקרה של יאיר נתניהו, השופט חייב אותו להשיב עד סוף החודש לשאלה "באיזו/באילו עבודה/ות עבדת / אתה עובד, מאז מלאו לך 21 שנים, למחייתך ולפרנסתך, מה הייתה משכורתך/הכנסתך החודשית הממוצעת מעבודה בתקופה הרלוונטית, ואילו סכומי כסף, בממוצע, נכנסו/ים מדי חודש, באותה התקופה, לחשבון הבנק שלך ממקורות אחרים?". כמו כן חויב נתניהו הבן להשיב לשאלה "מה היו מקורות הכנסתך הקבועים, מאז חודש ינואר 2021 ועד עתה, ובאילו סכומים?".

נתניהו האב יחויב להשיב לשאלה "לאילו משרות ולאילו משלחי יד כיוונת בסעיף 3 לכתב התביעה". נתניהו האם והרעייה, לא נשאלה על הכנסותיה ממשלח ידה.

באוגוסט האחרון חשף אבי אלקלעי, שתבע דיבה את יאיר נתניהו, כי בנו של ראש הממשלה לשעבר הגיש תצהיר שקרי בו טען שאין ביכולתו לשלם את סכום הפיצויים בהם חויב, בסך רבע מיליון שקל. אלקלעי הציג לביהמ"ש מידע שמסרה לו ההוצאה לפועל, לפיו נתניהו הבן מחזיק מספר חשבונות עו"ש ופקדונות בסך של יותר ממיליון שקל, ומשתכר רק כאלף שקל בחודש מהגשת תוכנית ברדיו גלי-ישראל.

13429-05-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 292KB)