סוהיל כראם, המנהל והבעלים של רדיו א-שמס, חויב יחד עם בת-זוגו לשלם הוצאות משפט בסך כ-70 אלף שקלים לבני זוג שעמם התקשר בעסקת מכר של דירה בחיפה. השופט הבכיר ד"ר מנחם רניאל מתח בפסק-דינו ביקורת על מהימנותו של כראם, כמו גם על מהימנות הצד השני לעסקה, וקבע כי שניהם לא אמרו אמת בעדותם. בעבר כבר הטיל בית-המשפט דופי במהימנותו של כראם, בשתי הזדמנויות שונות לפחות.

לפני כשנתיים חתמו כראם ובת-זוגו אמאל זיכרון דברים לרכישת דירתם של ישראל ואסתר גיטמן. בין הצדדים נתגלעה מחלוקת שהובילה את בני-הזוג גיטמן להגיש לבית-המשפט המחוזי בחיפה תביעה בסך 600 אלף שקלים נגד בני-הזוג כראם, זאת באמצעות עו"ד שמואל שנהר. בני-הזוג כראם הגישו תביעה שכנגד בסך כ-700 אלף שקלים, זאת באמצעות עורכי-הדין ד"ר קייס נאסר ואילן סופר.

בשבוע שעבר (7.12) ניתן פסק-הדין שקיבל בחלקה את התביעה נגד בני-הזוג כראם ודחה את התביעה שכנגד.

"עדויות שני הצדדים, מר גיטמן ומר כראם בענין ההסכם וביצועו, אינן אמינות בעיני", כתב השופט רניאל בפסק-דינו. "התרשמותי הכללית משני העדים האלה היא שהאמת לא היתה נר לרגליהם, ושניהם היו נכונים ובפועל אכן העידו דברים שאינם אמת".

בהמשך הוסיף השופט, ביחס לחלק אחר בעדות כראם, כך: "איני מאמין לעדותו של מר כראם כאילו לא הסכים למעשי עורך דינו, לא ידע עליהם ונזף בו שישלח דברים אחרים שלהם הוא מסכים. עדות זו אינה מתיישבת עם ייצוגו של עו"ד נאסר את מר כראם, שלא רק שייצג אותו אז, אלא המשיך וייצג אותו גם בפני".

בעברו של כראם נרשמו כבר כמה הליכים משפטיים שהסתיימו בקביעות בעייתיות מבחינתו.

בשנת 2014 קבע בית-הדין לעבודה, "ברמה גבוהה של סבירות", כי כראם הגיש לבית-הדין מסמך מזויף כדי לתמוך בגרסתו אל מול עובדת לשעבר שהגישה תביעה נגד התחנה. כחצי שנה לאחר מכן העלה בית-משפט השלום בחיפה ספקות של ממש ביחס לגרסה שהציג כראם בהליך אחר, שאף הוא היה קשור לחשבוניות וכספים. מכראם נמסר אז ל"העין השביעית" כי מדובר בבעייה בהנהלת החשבונות של תחנת הרדיו, וכי הוא פועל לתיקונה. בשנת 2017 הורשעו ונקנסו כראם והתחנה בגין הפרת זכויות עובדי הרדיו וניכוי סכומים משכרם שלא כדין. בהמשך התקבל חלקית ערעור שהגישו והקנס צומצם, אך ההרשעה נותרה בעינה.

עסקת המכר של הדירה בחיפה, שעמדה בלב התביעה האזרחית, גם הפכה את כראם לחשוד בדיווח כוזב לרשויות המס. בחודש יולי שעבר הגיעו חוקרי רשות המסים לביתם של כראם ובת זוגו בנצרת ולמשרדי תחנת רדיו א-שמס וערכו חיפוש. כראם ובת-זוגו נעצרו והובאו לחקירה ברשות המסים בחיפה בחשד להונאת מס. בתשובה לפניית "העין השביעית" מסרה רשות המסים כי תיק החקירה סוכם והועבר לפרקליטות מחוז צפון ב-29 ביולי 2021. לדברי הפרקליטות, טרם הוחלט האם להגיש נגד כראם כתב אישום.

30752-10-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 854KB)