שר החוץ, יאיר לפיד, חזר בו מתביעת דיבה שהגיש נגד העיתונאי אלי ציפורי. בחודש אפריל 2020 הגיש לפיד תביעת דיבה בסך 100 אלף שקל נגד ציפורי, לשעבר סגן עורך "גלובס" וכיום בעל טור ב"מעריב" ומגיש ברדיו גלי-ישראל, בעקבות פרסום שהופיע בחשבון הפייסבוק של העיתונאי, שבו קשר את הפוליטיקאי לתנועת חמאס.

בפוסט, שפורסם ב-27 במרץ 2020, כתב ציפורי כך: "האם זה מקרי שטילים מעזה נורו הערב, יממה אחרי שסוכם על ממשלת אחדות? מאז הבחירות היה שקט כמעט מוחלט מעזה בשעה שאיימן עודה, אחמד טיבי, אביגדור ליברמן, יהיר לפיד, עפר שלח, בשיתוף חברי התשקורת אמנון אברמוביץ', רביב דרוקר, ברק רביד, נדב איל ועוד רקמו מזימות מדומיינות על ממשלת מיעוט עם תומכי טרור רק בגלל שנאתם החולנית לנתניהו. עכשיו ברור שגם חמאס היה שותף מלא למזימות הללו".

לפיד טען, באמצעות עורכי-הדין עודד גזית ואלירם בקל, כי ציפורי פועל במשך תקופה ארוכה ו"באופן שיטתי" בניסיון לפגוע בשמו הטוב, ושהוא החליט לתבוע אותו משום ש"העובדה כי הנתבע מייחס לח"כ לפיד 'שותפות מלאה' עם ארגון טרור רצחני אשר פועל לפגוע במדינת ישראל היא לשון הרע בצורתה החמורה ביותר, הבוטה ביותר והאלימה ביותר".

בכתב ההגנה שלו טען ציפורי, באמצעות עורכי-הדין יוסי כהן (המשמש בין היתר גם כאחד מעורכי-דינו של ראש ממשלת ישראל לשעבר בנימין נתניהו) ואוהד מחרז, כי תביעת לפיד היא "תביעת סרק מקוממת שכל תכליתה הטרדה, הפחדה ופגיעה בחופש הביטוי".

לדברי ציפורי, "גם אם מאוד מתאמצים" לא ניתן ללמוד מהפוסט שפרסם כי הוא מייחס ללפיד "שיתוף פעולה עם ארגון טרור רצחני". לפיד, לדברי ציפורי, מבקש "לסגור חשבון" איתו בעקבות ביקורת לגיטימית שהביע על מעשיו. "מדובר בתביעת השתקה מובהקת", נטען בכתב ההגנה, "שמטרתה הטרדת הנתבע, הפחדתו ומניעת פרסומיו".

ביום חמישי האחרון פנה לפיד, באמצעות עו"ד גזית, לבית-המשפט והודיע כי "לאור ההבהרות של הנתבע בכתב הגנתו", שלפיהן ציפורי לא מייחס לו "שיתוף פעולה" עם חמאס וכי לא היתה לו כוונה לייחס לו שיתוף פעולה כזה או לקשור בינו לבין חמאס, וכי לא היתה לו כוונה לפגוע בו, הוא החליט "להימנע מהמשך בירור התובענה". לפיכך ביקש השר לפיד מבית-המשפט כי יורה על דחיית התביעה ללא מתן צו להוצאות.

5636-04-20