העיתונאי גיא פלג, שתבע פיצוי בסך מאות אלפי שקלים מאזרחית שהשמיצה אותו בפייסבוק וכתבה בין היתר כי הוא אנס, הגיע להסכם פשרה עם הנתבעת מחוץ לכתלי בית-המשפט והתביעה נמחקה.

בסוף חודש אוגוסט האחרון הודיע גיא פלג למאזיני תוכניתו ברשת 103FM כי בכוונתו להגיש סדרה של כ-10 תביעות לשון הרע נגד אנשים שהוציאו את דיבתו. "ברמה האישית אני החלטתי לשנות פאזה", אמר פלג. "קודם כל אני שלחתי כבר מכתבי התרעה, אבל אני עכשיו מתחיל באופן סדרתי להגיש תביעות לשון הרע, כי נמאס לי שיש אנשים שמוציאים את דיבתי. אנחנו מדברים על בערך 10 תביעות לשון הרע שיישלחו בימים הקרובים, ובשונה ממי מעמיתיי אין לי כוונה לתרום את הכסף לאף אחד. 'מי שפגע בי יפצה אותי, ואני אהנה מהפיצוי שביהמ"ש יפסוק לי".

ככל הידוע, פלג הגיש עד כה תביעה אחת, בסך 568 אלף שקל, נגד אשה בשם אילנה חניה-ספורטה שהעלתה בחשבון הפייסבוק שלה סדרה של פרסומים משמיצים נגדו על רקע סיקור הפרשיות הפליליות שבהן מואשם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בין היתר פרסמה חניה-ספורטה בחודש מאי האחרון כי גיא פלג "ניסה לאנוס אבל הפרקליטות סגרה לו את התיק זה למה הוא פורע את השטר ומשתלח נגד ראש הממשלה". בהזדמנות אחרת, בספטמבר 2019, כתבה תחת הכותרת "חשיפה בלעדית" כי פלג "חשוד בעבירות מין". באותו חודש פרסמה גם כי פלג "נמצא בחקירות על עבירות מין הוא נסחט בידי מוזס להמשיך ולשקר נגד נתניהו ובתמורה לא מפרסמים".

פלג, באמצעות עורך הדין אסף שרעף, שיגר בתחילת חודש אוגוסט האחרון מכתב התראה לפני הגשת תביעת דיבה בדרישה לפיצוי בסך 500 אלף שקל. חניה-ספורטה לא עמדה מאחורי הפרסומים אלא טענה בתגובה למכתב כי פרצו לחשבון הפייסבוק שלה באמצעות "מערכת הסייבר של הפרקליטות".

פלג, שככל הנראה לא התרשם ממכתב התגובה של חניה-ספורטה, הגיש את התביעה ובה הסביר בא-כוחו כי הפיצוי שהוא דורש "גדול במיוחד" שכן "לאור מעמדו הציבורי, יוקרתו המקצועית, שמו הטוב והמוניטין של התובע, הנזק שנגרם לו גדול במיוחד".

בחודש דצמבר האחרון, אחרי שחניה-ספורטה לא הגישה כתב הגנה, אף נפסקו לטובת פלג 568 אלף שקלים. אולם בהמשך הגישו הצדדים בקשה מוסכמת למחיקת פסק-הדין, בכפוף לכך שחניה-ספורטה תעביר לבא-כוחו של פלג 1,500 שקלים. לפני ימים אחדים הודיעו השניים כי הגיעו להסדר מחוץ לכתלי בית המשפט וביקשו למחוק את התביעה ללא צו להוצאות. מאחר שההסכם חסוי, לא ידוע אם פלג קיבל לבסוף פיצוי כספי, או באיזה גובה.

עוד ביקשו הצדדים מבית-המשפט לשמור על ההודעה בדבר הסכם הפשרה בסודיות, ועל חיסיון ההחלטה בבקשה תוך "מחיקת שמות הצדדים לאור העניין הציבורי והעובדה שהתובע הנו דמות ציבורית מוכרת ואינו מעוניין בפרסום העניין".

בית-המשפט נתן לפשרה תוקף של פסק-דין, אם כי לא התייחס לבקשת החיסיון.

20110-09-20