הנהלת בתי המשפט הודיעה כי החל מהשבוע הבא תיישם החלטה מאפריל השנה, לתת פומבי להחלטות משפטיות המכונות "החלטות פתקית". עד כה החלטות אלו היו פתוחות לצפיה רק לצדדים בתיק, גם בתיקים הפתוחים לעיון הציבור. המהלך התאפשר בזכות פעילות ממוקדת של עמותת "הצלחה", התנועה לחופש המידע ופעיל המידע גיא זומר, שפנו להנהלת בתי המשפט במספר פניות מיצוי הליכים לפני עתירות בנושא.

"החלטות פתקית" הן הכרעות שיפוטיות הניתנות בתוך הליך דיוני, בעלות אופי טכני בדרך-כלל, אולם לא בהכרח. כך או כך, לא היתה הצדקה להחרגתן מברירת המחדל של פרסום לפי עקרון פומביות המשפט. לפי הודעת משרד המשפטים, ב-25.10 (יום א'), תחל מערכת "נט המשפט", המערכת הממוחשבת המציגה כתבי בית דין, להציג "החלטות פתקית": "ההחלטות תפורסמנה על גבי מסמך נפרד, וברקע המסמך יצוין 'העתק החלטה'".

השינוי שיהפוך את החלטות הפתקית לפומביות אינו רטרואקטיבי, כך שהחלטות שניתנו קודם לשינוי יישארו חסויות גם אחרי יישום המהלך.

להודעה לעיתונות צורפה הצהרתו של מנהל בתי המשפט השופט ד"ר יגאל מרזל, לפיה "המנגנון המחשובי אשר יאפשר פרסום החלטות שניתנו בפתקית לציבור הרחב הוא בעל חשיבות רבה בהקשר של פומביות הדיון. אני מודה לכלל הגורמים שלקחו חלק בהוצאת המהלך מהכוח אל הפועל".