"אם הם רוצים מלחמה, הם יקבלו מלחמה", זעקה כותרת מדור הספורט של "ידיעות אחרונות" ביום ראשון. בית"ר ירושלים והעיתון של המדינה בכוננות עליונה לקראת ויסלה קראקוב – קבוצת כדורגל פולנית, המורכבת, לפי התקשורת הישראלית, מקוזאקים אנטישמים, מגולחי ראש ומקועקעי צלב קרס, ומגיעה לשחק בעיר הקודש.

לפני חודש, כשנודע מול מי תשחק בית"ר במוקדמות ליגת האלופות, רגשו מדורי הספורט. רובם הפליגו בסיפורי היסטוריה על קהילות יהודיות בקראקוב מתקופות של פוגרומים והשואה, כאילו שיש קשר בינן ובין הקבוצה של בואטנג, אבראו וברק יצחקי. בינתיים חלה רגיעה קלה בדיווחים מסמרי השיער, ורוב מדורי הספורט עברו לעסוק בנושא המקצועי. רק ל"ידיעות אחרונות" בוער לחמם את הגזרה.

אוהדי בית"ר פורצים אל המגרש במשחק מול מכבי הרצליה (צילום: ליאור מזרחי, 13 באפריל 2008)

אוהדי בית"ר פורצים אל המגרש במשחק מול מכבי הרצליה (צילום: ליאור מזרחי, 13 באפריל 2008)

הכפולה הפותחת שהתפרסמה ביום ראשון, לקראת המשחק ביום רביעי, סיפרה על קבלת הפנים שמכינים אוהדי בית"ר לשחקני ואוהדי ויסלה, והיא משדרת רוח קרב בסגנון "כל העולם נגדנו". אחד האוהדים משמיע בפני דוד בן-שימול משנה סדורה בנושא, והכתב רושם בהתרגשות כל מלה: "תכתוב שלשחקני ואוהדי ויסלה קראקוב תהיה קבלת פנים יפה שלא ישכחו הרבה זמן. אוהדי בית"ר לא יישבו בשקט". למה אוהדי בית"ר לא יישבו בשקט? בן-שימול מספר שהאוהדים כועסים על קריקטורות אנטישמיות שפורסמו באתר אוהדי ויסלה. ומי הזדרז לפרסם את הקריקטורות? ספורט "ידיעות אחרונות".

הנה עוד ציטוט מתלהם מפי אוהד: "חלק מהאוהדים הציעו שנחכה לפולנים בנתב"ג עם חיילים חמושים, אוהדי בית"ר, כדי להפחיד אותם קצת. חלק הציעו שנבוא למלון שלהם כדי לעשות בלגן. יש כל מיני הצעות לעשות לקראקוב בעיות כשהם יגיעו".

המשחק בירושלים הוא רק המנה הראשונה, אבל ב"ידיעות אחרונות" כבר מוכנים לגומלין. אוהד: "נבוא לקראקוב מכמה יעדים, מוורשה, פראג ובודפשט. אנחנו הולכים לשם בעיקר כדי לעשות פרובוקציות. זה חלק מהכיף. זה יותר בקטע של התגרות בהם".

ואם כל זה לא מספיק, גייסו בספורט "ידיעות אחרונות" את העיתונאי הוותיק נח קליגר, ניצול מחנה אושוויץ, כדי שיכתוב טור מיוחד על מסורת של אנטישמיות בפולין ויעניק את הגושפנקה לפורענות הממשמשת ובאה. מי כמוהו יודע.

זו לא הפעם הראשונה ש"ידיעות אחרונות" שש אלי קרב. כשקבוצות ישראליות משחקות מול קבוצות מזרח אירופיות, ב"ידיעות אחרונות" מדווחים על כוננות אנטישמים וניאו-נאצים; כשמשחקים נגד קבוצות ממערב אירופה, יש בדרך כלל התרעות חמות לפיגוע. ככה זה כשהפופוליסטיות דוחקת את רגלי הספורט.

אם יהיו התפרעויות במשחק השבוע, גם למדור הספורט של "ידיעות אחרונות" יהיה חלק בכך. הוא זה שזועק ונובח, ולוחץ בכוח על בלוטות השנאה והנקמה. תהיו בטוחים שהכותרות שלו למחרת יהיו צדקניות ומגלגלות עיניים. עצוב לראות עיתון גדול שבמקום לעסוק בספורט נטו, נותן במה לאוהדים שמחפשים אלימות.

שיבושם להם

בשבוע שעבר נתפסו כמה שחקנים של בני-סכנין בחשד לגניבה מהדיוטי-פרי בנתב"ג, לפני שטסו למשחק בספרד. במשחק נוצחה סכנין וסיימה את דרכה במפעל האינטרטוטו. כצפוי, עיתוני הספורט התאמצו למחרת ליצור כותרת שתכלול את כל מרכיבי הפרשה. ואלו התוצאות.

"מעריב", בשער: "סכנין נשדדה בריאזור". בפנים: "הריחו את אופ"א".

"ידיעות אחרונות", בשער: "חוזרים בידיים ריקות". בפנים: "שיבושם להם".

"הארץ": "עובדי הדיוטי-פרי נשמו לרווחה".

איזו מקוריות. ג'יימס ריצ'ארדסון מתהפך, וכו'.

אוהדי בני-סכנין באצטדיון טדי (צילום: ליאור מזרחי)

אוהדי בני-סכנין באצטדיון טדי (צילום: ליאור מזרחי)

ערוץ הספורט יורד נמוך

מה קורה במדינת ישראל כשנתקלים בשלט "אסור לדרוך על הדשא"? דורכים, כמובן, וכמה שיותר חזק. "אסור לעשן באוטובוס"? כבר יהיה מי שיצית בעמידה. ומה קורה לילדים שנכנסים לאתר ערוץ הספורט וקוראים שלא מומלץ להם להיכנס לקרוא את הכתבה?

ביצועי המיטה של כריסטיאן רונאלדו מנקודת מבטה של "ניקי", ששיחק לה מזלה לבלות לילה עם הכוכב הנוצץ, הוצגו בגאווה בדף הבית של האתר. תגובות הילדים, שכמובן התעלמו מהאזהרה, העניקו כבוד ויקר לערוץ הספורטיבי. לתומי חשבתי שבצהוב הצהוב הזה יש רק one אחד בשטח.

כתובת לתגובות: yegerm9@walla.co.il