המועצה לשידורי כבלים ולווין הודיעה ביום שני (12.5) כי תקיים שימוע לחברת הוט לפני השעיית רישיון השידורים של ערוץ "שלנו" (Shelanu TV) המשדר תכנים נוצריים. זאת בהמשך להוראת שר התקשורת היוצא דוד אמסלם לבדוק את הערוץ בחשד לפעילות מסיונרית, האסורה על-פי חוק בישראל בתנאים מסויימים. הערוץ, בהנהלת רון קנטור, החל את שידוריו לפני כשבועיים. בהוט משודרים ערוצים נוצריים נוספים, אך לא בשפה העברית.

מהוט נמסר אז ל"הארץ" כי "מדובר בערוץ נוצרי עצמאי, בדומה לערוצי דת אחרים המשדרים בישראל. הוא קיבל רשיון מהמועצה ומשדר על פי החוק", אך בהודעת מועצת הכבלים נאמר כי הבדיקה היא האם תכני השידור בפועל שונים מאלו שהוצהרו בזמן קבלת הרישיון. במועצה סירבו למסור את המכתב שנשלח להוט ואמרו כי מדובר בהתכתבות פנימית.

ערוץ "שלנו" הוא חלק מרשת שידורים נוצרית עולמית בשם GOD TV, שמקורה בבריטניה. אחת האמונות הנוצריות שהרשת מקדמת היא זו של היהודים המשיחיים, המקיימים פעילות מיסיונרית ענפה בישראל ומעוררים התנגדות עזה בקרב חוגים יהודים דתיים. בערוץ 7 דווח כי ארגון "יד לאחים", הנלחם למען "טוהר גזע" יהודי, שיבח את שר התקשורת אמסלם על פעולתו.

"המועצה מאפשרת לשדר תכנים דתיים של כל הדתות", צוטט יו"ר המועצה אשר ביטון בהודעה, "עם זאת, מבדיקתנו עולה כי מדובר בערוץ המבקש לפנות ליהודים עם בשורתו של ישו בניגוד לאופן בו הוצג הערוץ מלכתחילה ככזה המיועד לאוכלוסייה הנוצרית. אם הדברים היו נמסרים מראש היה ניתן לבדוק את הנושא לעומק אך לא ניתנה לנו האפשרות לעשות כן".

לפי הודעת המועצה ישנה אי התאמה בין הצהרת הערוץ בבקשת הרישיון לבין השידורים בפועל. "בפועל נראה כי הערוץ מבקש לפנות ליהודים ולשכנע אותם כי ישו הוא המשיח וכי הם יכולים להאמין בכך ולהישאר יהודים. מדובר בשינוי מהותי בערוץ ואם הדברים היו נמסרים מראש כל הטיפול בבקשה לאישור שידור הערוץ היה שונה. על כן נשקלת התליית האישור שניתן וזאת עד לקבלת פרטים נוספים שיבחנו לעומק, ככל שבכל זאת יבקשו לשדר את הערוץ באותו אופן".

לפי ההודעה, "הערוץ, שנקרא בעבר GOD TV, שידר בין השנים 2016-2017 בהוט בשפה האנגלית, הסרת הערוץ אז נעשתה ביוזמת הוט. הערוץ אושר לשידור שוב בשנת 2019, אך הוט בחרה שלא לחדש את שידוריו. במרץ השנה, פנתה הוט וביקשה אישור מחודש לערוץ, תוך שנכתב במסמך האיפיון שליווה את הבקשה כי שידוריו מיועדים לאוכלוסייה הנוצרית ולא חל בעניין זה שינוי מהותי בין הערוץ, שכעת נקרא 'ערוץ שלנו', לבין GOD TV ששודר בעבר תחת פיקוח המועצה".

מועצת הכבלים מוסרת כי "הובא לידיעת יו"ר המועצה" סרטון של מנכ"ל ונשיא הערוץ בו הם אומרים כי מטרת הערוץ "לפנות דווקא לעם היהודי בישראל ולהביא את בשורתו של ישו לבתים, לחיים וללבבות של העם היהודי". "כידוע", נכתב בהודעת המועצה, "בישראל קיימים איסורים לגבי המרת דת בתנאים מסויימים וכן נגד פגיעה ברגשות דת".

הודעת ההכחשה של GOD TV

בתגובה להודעת מועצת הכבלים שלחו בערוץ "שלנו" הודעה לעיתונות בה נאמר כי הם כלל אינם מכירים את פרטי בקשת הרישיון מהמועצה, וכי היא טופלה בשלמותה ע"י הוט. "הפניה של חברת הוט למועצה מעולם לא הוצגה לנו ולא ראינו אותה. חברת הוט רק הודיעה לנו שבקשתנו התקבלה".

בהודעה מצוטט מנכ"ל GOD TV, וורד סימפסון, שאחראי לסרטון ההתרמה שעומד בבסיס השימוע: "בהתרגשותי ובלהיטות שלי להציג את החדשות הגדולות האלה על האישור, היו דברים שנאמרו ויכולים היו להיאמר בצורה אחרת. על כך אני מתנצל שוב ומבין למה זה היה פוגע. כששותפינו היהודים המשיחיים העירו על כך הורדנו אותו באותו היום. לעולם לא היינו עושים במכוון כדי לפגוע במערכת היחסים המצוינת בין מאות מיליוני הנוצרים האוונגליסטים ברחבי העולם לבין ישראל והעם היהודי".

סימפסון הוסיף עוד: "הצופים שלנו אוהבים את ישראל, תומכים בה ומעריצים את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו והעם היהודי. ל-GOD TV ולערוץ 'שלנו' אין כל כוונה לנסות להמיר יהודים לדת אחרת ולא להשתמש בכל סוג של כפייה. אנו מבינים את החוקים בישראל ומכבדים אותם. אין לנו גם רצון להסלים את המתחים עם מועצת שידורי הכבלים והלוויין ואנו מצפים לעבוד עם המועצה במציאת החלטה חיובית".