ביום שבת, ה-25.4, דיווח כתב חדשות 13 עלי מוגרבי על אירוע ירי שהתרחש בנצרת. בתשובה לשאלת מגישת המהדורה הילה קורח אמר מוגרבי כי ככל הנראה מדובר באירוע על רקע פלילי, אולם הוסיף כי "עד עכשיו אין עצורים במקרה הזה, כמו בשאר המקרים בחברה הערבית ובמחוז צפון במיוחד".

כמה ימים אחר-כך הוסר מוגרבי מקבוצת הווטסאפ המשמשת את משטרת ישראל לעדכון הכתבים באזור. מוגרבי קשר בחשבון הטוויטר שלו בין הסרתו מהקבוצה לבין הביקורת שהעביר על המשטרה. במשטרה, לעומת זאת, טוענים כי אין כל קשר בין הדיווח הביקורתי להסרה וכי נסיבות הסרתו מהקבוצה אחרות לחלוטין, אף כי גם שם יש מי שמודה שהביקורת של מוגרבי לא התקבלה בעין יפה.

ברקע העימות יחסים טעונים בין כתב חדש, שמנסה למצוא את מקומו בזירה הארצית, לבין דוברות משטרתית שידועה בכוחניותה. מוגרבי הצטרף לחדשות 13 בשלהי השנה שעברה, אחרי שקודמו בתפקיד פוטר בנסיבות שנויות במחלוקת. זהו תפקידו הראשון של מוגרבי בכלי תקשורת ארצי הפונה לכלל הציבור ולא לציבור הערבי בלבד.

למעט דובר צה"ל, דוברות משטרת ישראל היא כנראה גוף הדוברות החזק בישראל. בידי משטרת ישראל נאסף מדי יום מידע רב על המתרחש ברחבי המדינה, הרבה מעבר לאירועים פלילים, ומתוקף כך יש לה מנוף עצום על כל כלי תקשורת וכל עיתונאי. בהתאם, קשה למצוא כתבי משטרה, ועיתונאים בכלל, המבקרים את היד שמאכילה אותם. כשמישהו מעז, הוא בדרך כלל ייענש מיידית.

"דוברת המשטרה במחוז צפון הסירה אותי מקבוצת הכתבים אחרי שדיווחתי על מצב האלימות ומיעוט הפענוחים בחברה הערבית ובצפון בחדשות 13", צייץ מוגרבי בשבוע שעבר. הדוברת במחוז, לאה לשם, הצטרפה לדיון בטוויטר ונתנה את גרסתה. "לצערנו הכתב בחר לתאר כאן חצאי אמיתות ולעוות את המציאות", צייצה. לפי לשם, מוגרבי צורף ל"תא כתבים ארצי של מחוז צפון" ולכן הוסר מקבוצת הכתבים המקומיים, יחד עם כתבים אחרים. מלבד זאת, כתבה לשם, מוגרבי מקבל עדכונים מקבוצת דוברות נוספת שנקראת "דוברות המשטרה בערבית".

הדוברת לשם טענה כי מוגרבי לא ביקש את תגובת משטרת ישראל טרם העביר עליה ביקורת. מוגרבי, מצדו, טען כי מיד לאחר הדיווח על האלימות הגואה בחברה הערבית פנתה הדוברת ל"גורם בכיר בחברה הערבית" וביקשה ממנו "שידבר אתי שלא לדווח [ביקורת] על המשטרה".

בשיחה עם "העין השביעית" אמר מוגרבי כי הסרתו מהקבוצה המקומית פוגעת ביכולתו לבצע את עבודתו כראוי, שכן ישנם עדכונים שהמשטרה מעבירה בקבוצה המקומית בצפון שלא מגיעים לארצית, בהם דיווחים הנוגעים לחברה הערבית. "עם קבוצת המשטרה או בלעדיה", אמר מוגרבי, "אני נבחרתי להיות שליח של החברה הערבית בערוץ 13, וכידוע, בחדשות 13 תמיד מדווחים את האמת. אני אמשיך לדווח את האמת גם אם זה נגד טעמם של אנשים. אני אמשיך ואדווח על מה שקורה בחברה הערבית ובצפון כדי שנוכל ביחד להפוך את התושבים הערבים לשותפים אמיתיים בבניית המדינה. אני ממליץ לדוברת המשטרה שתשקול את העניינים מחדש. גם אם היא מונעת ממני מידע, יש עוד מקורות לעיתונאי חרוץ כדי להביא את המידע".

בארגון אעלאם התגייסו למען מוגרבי ושיגרו בשבוע שעבר מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארגן ולמפכ"ל המשטרה מוטי כהן ובו הביעו מחאה על הסרת מוגרבי מקבוצת הווטסאפ של כתבי הצפון.

"הכתב אינו יחצ"ן של ארגון כלשהו, והציפיה ממנו לפרגן לעבודת ארגון זה או אחר פוגעת במקצועיות שלו בפרט ובמקצוע העיתונות בכלל", כתבה מנכ"לית אעלאם חולוד מסאלחה במכתב. "ענישת כתב על שסיקר ארגון באופן 'לא מחמיא" תוך חשיפת ליקויים, פוגעת בתקשורת ובכתבי השטח. חובתה של המדינה לרבות כל מוסדותיה להבטיח זרימת מידע ושיתוף פעולה. הפרת חובה זו על ידי המדינה תפגע בהכרח בעבודה העיתונאית החשובה ובעבודתם של עיתונאים בכלל ושל כתבי שטח בפרט וכך נפגע שלא באופן מידתי חופש הביטוי וזכותו של הציבור לדעת שהם כידוע מזכויות היסוד החשובות ביותר במשטר דמוקרטי".

בארגון אעלאם ביקשו להשיב את מוגרבי לקבוצה המקומית לאלתר ו"להנחות את דוברי המשטרה בכל המחוזות לשתף פעולה עם הכתבים", אלא שלא נראה כי צפוי שינוי במצבו של כתב חדשות 13. לפי המשטרה, אין מקום לתת למוגרבי יחס שונה מאשר לכל כתב אחר, הנמצא רק בקבוצות הווטסאפ המתאימה לתפקידו העיתונאי.

בתגובה לפניית "העין השביעית" הפנתה לשם לציוציה בטוויטר. פנייה נפרדת לדוברות הכללית של משטרת ישראל הניבה תגובה הזהה בדיוק לטקסט שלשם פרסמה בחשבון הטוויטר שלה.