האינטרנט שלך היה איטי מאז פרוץ ההסגר? האנושות מעיקה על האינטרנט. מגיפת הקורונה וההסגרים במדינות השונות שלחו אנשים למקום שבו הם מקבלים מידע, חדשות ובידור, מתקשרים עם המשפחה והחברים ומעדכנים על חייהם בתקופה המשונה הזאת.

מייסד ומנכ”ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אמר במסיבת עיתונאים טלפונית ביום ד’: "זו עדיין אינה התפרצות מסיבית ברוב המדינות בעולם. אבל אם זה יגיע לכך, אנחנו נצטרך להבטיח שאנחנו בשליטה מנקודת מבט תשתיתית ולוודא שלא תהיה קריסה". לדבריו, באיטליה, שנמצאת בסגר בעקבות התפשטות הקורונה, נפח השיחות בוואטסאפ נמצא כעת באופן קבוע בנפח גדול יותר מזה של הקפיצה המסורתית של ערב השנה החדשה הנוצרית.

זוללי רוחב הפס הגדולים, ספקי הווידאו, התגייסו למאמץ הבריאותי. בעקבות פניות של תיירי ברטון, הנציב לענייני השווקים הפנימיים באיחוד האירופי, נטפליקס, יוטיוב ואמזון פריים החלו להגביל את איכות הווידיאו שהם מספקים באירופה כדי להוריד את העומס על קווי האינטרנט. נטפליקס העריכו שההגבלה שהטילו תוריד את תעבורת נטפליקס באירופה ב-25%.

בבזק דיווחו השבוע על עלייה של 30% בשימוש באינטרנט, להערכת החברה "ככל הנראה מצריכה מוגברת של תלמידים שנמצאים בבית ולומדים מרחוק או צורכים תכני וידיאו וגיימינג מספר שעות גדול מבדרך כלל, וכן מעובדים שהסיטו את עבודתם לבתים". mako דיווחו על לקוחות בזק בינלאומי והוט שחווים ניתוקים בימים האחרונים בגלל העלייה בשימוש באינטרנט.

מבזק-בינלאומי נמסר: "לאור הצריכה הגבוהה על רשת האינטרנט, החברה מבצעת בדחיפות הרחבות נוספות של עשרות אחוזים לרוחב הפס. […] במסגרת תהליך השדרוג ייתכנו קשיים נקודתיים בגלישה". מהוט נמסר: "איננו מכירים תקלות אזוריות הנובעות מעומס ברשת".

מתוך הפינה "האחראי על האינטרנט" בתוכנית "שישבת" בהגשת עידן קוולר בגלי-צה"ל