אזרח פרטי בשם חיים אידלשטיין, המפעיל חשבון טוויטר תחת השם "חיים שתיים", חויב לפצות את העיתונאית אילה חסון ב-140 אלף שקל, למחוק ציוץ שפרסם על אודותיה ולפרסם ציוץ מתקן, זאת לאחר שהעיתונאית הגישה נגדו תביעה והוא נמנע מלהגיש כתב הגנה.

בחודש ספטמבר האחרון, ימים ספורים לפני הבחירות לכנסת, ראיינה חסון בתוכניתה "המטה המרכזי" את יו"ר כחול-לבן בני גנץ ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעקבות עליית קדימון לתוכנית בחשבון הטוויטר של חדשות 13 צייץ אדלשטיין: "שמישהו יגיד את זה כבר כמו שזה: איילה חסון היא זונה מאולפת של המשטר".

בעקבות הציוץ הגישה חסון, באמצעות עורכי-הדין רם ז'אן ודנה בטאט, תביעת דיבה נגד אידלשטיין. "שימוש במילים כה בוטות, כה נלוזות וכה סקסיסטיות, מהווה באופן ברור ביותר לשון הרע", נכתב בתביעה. "[...] מדובר בחצייה מסוכנת של קו אדום וברור שאין לאפשרה בכלל, כנגד נשים ואף כנגד נשים המחזיקות במשרות בכירות ומובילות. שימוש במילים החמורות 'זונה מאולפת' כלפי אישה במשרה בכירה הוא שימוש פוגעני שמשקף, בין השאר, תפיסה פטריאכלית, סקסיסטית ובזויה לפיה נשים אינן זכאיות למעמד בכיר בשל כישוריהן, אלא מקבלות את מעמדן עבור שירותי מין שהן מעניקות. תוספת המילים 'זונה מאולפת של המשטר' חמורות שבעתיים על רקע העובדה, כי הן פורסמו ביחס לקדימון תכנית בו התובעת צפויה היתה לראיין את ראשי 'המשטר' - המועמדים לרשות ממשלת ישראל" (ההדגשה במקור).

מלבד הפיצוי הכספי דרשה חסון מבית-המשפט להוציא צו אשר יורה לאידלשטיין להסיר את הציוץ וכן לחייב אותו לפרסם תיקון והכחשה.

על אף שחלפו שבועות ארוכים אידלשטיין לא הגיש כתב הגנה. בתחילת החודש פנתה חסון בבקשה לבית המשפט לתת פסק-דין בהיעדר הגנה. לבקשה צירפה תצהירים של שני שליחים שטענו כי הגיעו לכתובת עסקו של אידלשטיין בתל-אביב, זיהו אותו מהתצלום בטוויטר וכן באמצעות שאלה עליה השיב, ומסרו לו את כתב התביעה ואת הבקשה למתן פסק-דין. אידלשטיין אף חתם כי קיבל את הבקשה למתן-פסק דין, כך לפי תצהיר אחד השליחים.

לפני כשלושה שבועות קיבל הרשם יוחנן גבאי את הבקשה למתן פסק-דין בהיעדר הגנה. מלבד פיצוי בסך 140 אלף שקל חויב אידלשטיין לשלם הוצאות משפט בסך 10,000 שקלים, להסיר את הציוץ נשוא התביעה ולפרסם בתוך עשרה ימים ציוץ בזה הלשון: "בעבר פרסמתי פרסום פוגעני, משפיל ומבזה נגד אשת התקשורת איילה חסון. הדברים שכתבתי הם לשון הרע ואני מבקש להבהיר שהם לא היו אמת".

על אף שחלפו למעלה מעשרה ימים מאז מתן פסק-הדין, הציוץ המקורי לא נמחק וציוץ התיקון לא פורסם.

58494-09-19