"עורך הדין של ה'לאס וגאס ריביו ג'ורנל": אדלסון הוא לא הבעלים של העיתון", נכתב בכותרת ידיעה שהתפרסמה השבוע באתר ה"לאס וגאס סאן". ה"סאן" וה"ג'ורנל" הם שני עיתונים מתחרים החולקים שותפות יוצאת דופן: בשל צירוף מאורעות היסטוריים ה"סאן" מודפס ומופץ ע"י ה"ג'ורנל". אלא שלאחרונה תבע ה"סאן" את ה"ג'ורנל" בטענה שמאז שנרכש על ידי איל הקזינו שלדון אדלסון, הוא אינו מכבד את ההסכם ו"זומם להשיג מונופול של 100% בשוק העיתונות המקומית בלאס-וגאס ולחנוק כל דעה המנוגדת לשלו".

עורכי הדין של ה"ג'ורנל" דחו את טענות ה"סאן" בכתב ההגנה שהגישו, טענו כי מדובר ב"תביעת כזב" רצופת השמצות חסרות בסיס וביקשו לסלק אותה על הסף. כעת מסתבר, לפי הדיווח ב"סאן", כי ב"ג'ורנל" טוענים כי אדלסון כלל אינו הבעלים של העיתון שלו, ומעוניינים לפטור אותו מהצורך למסור מסמכים הקשורים לתביעה. "במהלך דיון מקדים אמר עורך הדין של ה'ג'ורנל' רנדל ג'ונס, כי כל התייחסות לאלדסון כבעלים של ה'ג'ורנל' אינה נכונה. 'לא זיהינו מי הבעלים של ה'ג'ורנל'', אמר ג'ונס, 'להבנתי הכללית מר אדלסון אינו הבעלים של ה'ג'ורנל'".

לקורא הישראלי טענה זו של עורכי הדין האמריקאים של אדלסון יכולה היתה להישמע מוכרת. בפברואר 2016 התייצב בבית המשפט עורך דין מטעם אדלסון, אביגדור קלגסבלד, וטען כי אדלסון אינו הבעלים של "ישראל היום", ולכן (בין היתר) יש לדחות את פסק הדין שחייב את לשכת ראש הממשלה למסור את פירוט מועדי שיחותיו של נתניהו עם אדלסון (ועם עורך "ישראל היום" אז, עמוס רגב). "אני אומר לכם שלמר אדלסון אין מניה אחת ב'ישראל היום'. העיתון מוחזק על-ידי חברה שבבעלות קרוב משפחה שלו", הצהיר עורך הדין.

כפי שציין אורן פרסיקו בדיווח על קביעתו של קלגסבלד, ב"ישראל היום" התפרסם קודם לכן לא פעם נוסח גילוי נאות לפיו "ד"ר מרים ושלדון אדלסון הם הבעלים של החברה המחזיקה במניות 'ישראל היום'". החל מדצמבר 2013 השתנה הגילוי הנאות שנלווה לפעמים לידיעות העוסקות בבני הזוג, לנוסח עמום יותר ("משפחת אדלסון היא הבעלים של החברה המחזיקה במניות 'ישראל היום'"), אך גם אחרי 2016 אפשר היה למצוא ב"ישראל היום" הצהרות אחרות.

כך ב-2018, מתחת למאמר שכתבה מרים אדלסון, התפרסמה הקביעה לפיה היא ושלדון בעלה הם הבעלים של "ישראל היום". למעשה, נוסח ההצהרה היה רחב עוד יותר, ויכול לעניין גם את עורכי הדין של ה"לאס וגאס סאן" בארה"ב: מרים אדלסון, נכתב שחור על גבי לבן מעל דפי החינמון הישראלי, "יחד עם בעלה, שלדון אדלסון, היא בעלת העיתונים 'ישראל היום' ו'לאס-וגאס ריביו-ג'ורנל'".