גורם בלתי ידוע פנה לרשת החברתית טוויטר בדרישה להסיר ציוצים שעוסקים בתביעות הדיבה שהגיש איש העסקים וולטר סוריאנו. בימים האחרונים פנתה טוויטר לכמה משתמשים שהתבטאו בעניין תביעותיו של סוריאנו, בהם גם חשבון הטוויטר של "העין השביעית", והודיעה להם כי צד שלישי ביקש להסיר ציוצים בנושא. עם זאת, בטוויטר הבהירו למשתמשים כי חרף הדרישה – הציוצים לא נמחקו, ולפי שעה לא ננקטה כל פעולה מלבד מסירת ההודעה בעניין.

בטוויטר לא מסרו את זהותו של הגורם שדרש את מחיקת התוכן, אך שמו של סוריאנו עלה כאופציה המתבקשת – בין היתר על-ידי הבלוגר האמריקאי ריצ'רד סילברסטיין, אחד הנתבעים, שקיבל מטוויטר פנייה בגין ציוציו. האם הפניות לטוויטר אכן בוצעו בשם סוריאנו? עורך-דינו הישראלי של סוריאנו, אילן בומבך, סירב למסור תגובה בעניין זה.

התקשורת הישראלית עוסקת בסוריאנו מאז 2018, על רקע חקירותיו הפליליות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. המפכ"ל דאז, רוני אלשיך, סיפר בראיון ל"עובדה" על מעקבים שבוצעו אחר חוקרים ופרקליטים שלקחו חלק בחקירות נתניהו. הוא לא נקב בשמו של האדם שאחראי למעקבים, אך לאחר שידור הראיון עלתה האפשרות שמדובר בסוריאנו, שמיודד עם נתניהו ועוסק בתחום האבטחה.

האם הפניות לטוויטר בוצעו בשם וולטר סוריאנו? עורך-דינו הישראלי, אילן בומבך, סירב למסור תגובה בעניין זה

סוריאנו עצמו מכחיש את האפשרות הזאת, ואף הגיש תביעת דיבה נגד רביב דרוקר בעקבות ראיון שבו דיבר העיתונאי על טענות שלפיהן סוריאנו קשור למעקבים (התביעה הוגשה אף שבראיון ציין דרוקר כי הוא אישית אינו מאמין לטענות הללו). לאחר מכן תבע סוריאנו גם את אתר "בחדרי חרדים", בגין שתי ידיעות שחזרו על מידע שפורסם בדיווחים עיתונאיים אחרים, לצד פרטים ביוגרפיים על אודותיו ותצלום בלעדי שלו בפנים מוסתרות למחצה.

בהמשך הגיש סוריאנו תביעה גם נגד הבלוגר ריצ'רד סילבסטיין, שכתב עליו בבלוג "תיקון עולם" – אך בחודש שעבר, אחרי שני הליכי ערעור, נקבע סופית כי מערכת המשפט הישראלית אינה הפורום המתאים לדון בתביעה. סוריאנו אמנם מחזיק באזרחות ישראלית, אך הוא מתגורר בלונדון. סילברסטיין מתגורר בסיאטל.

התביעה הרביעית של סוריאנו הוגשה נגד "העין השביעית" בגין סיקור התביעה שהגיש נגד דרוקר – שנכלל גם הוא ברשימת הנתבעים. מאוחר יותר תוקנה התביעה: בא-כוחו של סוריאנו, עו"ד בומבך, הצטרף גם כתובע – והוסיף טענות בעניין האופן שבו סיקרה מערכת "העין השביעית" את התביעה שהגיש נגדה.

סקוט סטדמן וג'ס קולמן, כתבי המגזין האמריקאי Forensic News שפרסמו כתבות על וולטר סוריאנו, עדכנו גם הם את עוקביהם בטוויטר לגבי הפנייה להסרת ציוצים

ההליכים המשפטיים הללו – וליתר דיוק הדיווחים על אודותיהם – עומדים במרכזם של הציוצים שאותו גורם בלתי ידוע ביקש מטוויטר למחוק.

בפנייה של טוויטר לאתר "העין השביעית" צוין כי אותו גורם ביקש למחוק שישה ציוצים. ארבעה מהם (1, 2, 3, 4) עוסקים בדיווחים על כשלונו של סוריאנו בהליך המשפטי מול סילברסטיין. ציוץ חמישי מפנה לדיווח על כך שסוריאנו מאיים לתבוע את אתר התחקירים האמריקאי Forensic News, שפרסם עליו כתבה ("בתגובה לדיווח על האיום", נכתב בציוץ, "מאיים עו"ד אילן בומבך, בא-כוחו של סוריאנו, על 'העין השביעית': תשלמו מחיר בגין הפרסום"). הציוץ השישי מפנה את הגולשים לדיווח על התפתחות בתביעה שהגיש סוריאנו נגד "בחדרי חרדים".

כמה מהצייצנים שקיבלו הודעה על הבקשה להסרת ציוציהם הודיעו עליה לעוקביהם באמצעות חשבונות הטוויטר שלהם. סקוט סטדמן וג'ס קולמן, כתבי Forensic News שפרסמו את הכתבות על סוריאנו, עדכנו את עוקביהם בטוויטר לגבי הפנייה להסרת ציוצים. "נראה ש-Forensic News מטווח משפטית בידי אדם המקורב למיליארדרים רוסים ונתניהו, נזדקק לעזרה", כתב סטדמן.

העיתונאי והבלוגר עידו קינן קיבל התרעה בגין הציוץ "וולטר סוריאנו תובע את 'העין השביעית' תביעת השתקה". "מעניין מי האיש התובעני שפנה לטוויטר לגבי ציוץ שלי על וולטר סוריאנו, שהגיש תביעת השתקה נגד 'העין השביעית', על שדיווחו על תביעת ההשתקה שהגיש נגד רביב דרוקר", צייץ קינן אחרי פניית טוויטר. "בפעם הקודמת שקיבלתי תביעת השתקה (עג"ג) הקמנו בעזרתכם בתנועה לזכויות דיגיטליות קליניקה לסיוע נגד תביעות השתקה. מה נקים הפעם?".