איש העסקים וולטר סוריאנו מאיים לתבוע אתר תחקירים אמריקאי שפרסם כתבות על אודותיו. סוריאנו שיגר לאתר, באמצעות בא-כוחו הבריטי עו"ד שלמה רכטשאפן, מכתב התראה לפני תביעה אחרי שבאתר פרסמו כי לסוריאנו יש קשר לסוכן מוסד לשעבר וכי הוא הקים בארצות-הברית חברה שעוסקת בנדל"ן. בעקבות האיום שונתה מעט הכתבה, באתר אך בינתיים התפרסמה בו כתבה נוספת על סוריאנו עם פרטים רבים נוספים.

סוריאנו, אזרח ישראלי המתגורר בבריטניה, הגיש בישראל מאז תחילת השנה שעברה ארבע תביעות דיבה נגד עיתונאים וכלי תקשורת שדיווחו על אודותיו, בהם גם אתר "העין השביעית". שמו שב ועלה בתקשורת הבינלאומית אחרי שבאתר "פוליטיקו" האמריקאי דווח כי הוא הוזמן לראיון אצל ועדת המודיעין של הסנאט האמריקאי, החוקרת טענות למעורבות רוסית בבחירות לנשיאות. סוריאנו הגיב ל"עין השביעית" ואמר כי ישמח לסייע לסנאט, אך לא ידוע אם אכן הגיע לראיון.

באתר "פורנזיק ניוז", שנוסד השנה ומגדיר את עצמו כ"אתר תחקירים מודרני" שעוסק בעיקר בנושאים של ביטחון לאומי, פורסמה בחודש שעבר כתבה על סוריאנו מאת מייסד האתר, העיתונאי סקוט סטדמן. לפי הכתבה, ב-22 ביולי 2016 ייסד סוריאנו בפלורידה חברה שעוסקת בנדל"ן יחד עם שני שותפים ישראלים, גיא לבינטין ודורון כהן.

בכתבה נוספת, שפורסמה באתר "פורנזיק ניוז" בשבוע שעבר על-ידי העיתונאים סקוט סטדמן וג'ס קולמן, הופיעו לראשונה תצלומים של סוריאנו (עד כה ידוע על צילום פומבי אחד של סוריאנו, שבגינו הגיש תביעה בטענה ל"פגיעה בפרטיות") ונטען כי חברת האבטחה הבריטית שלו, USG, קיבלה את האחריות על נמל התעופה של סוצ'י במהלך המשחקים האולימפיים שהתקיימו שם בשנת 2014. בכתבה הודגש הקשר בין סוריאנו לאוליגרך אולג דריפסקה, בעל השליטה בנמל התעופה ומי שהוזכר בין היתר גם במכתב ששוגר מוועדת הסנאט לסוריאנו.

בסיום הכתבה, שסוקרת בהרחבה את קשריו של סוריאנו עם אנשי עסקים ברחבי העולם, מוזכר כי סוריאנו הגיש שלל תביעות דיבה נגד כלי תקשורת ועיתונאים שכתבו על אודותיו, ונכתב כי גם מערכת "פורנזיק ניוז" קיבלה מכתב איום לפני הגשת תביעת לשון הרע. "אנו לא נמחק את הכתבה הזו בשום פנים ואופן", מבטיחים סטדמן וקולמן לקוראיהם.

בתכתובת עם "העין השביעית" סיפר סטדמן כי אכן קיבל מכתב התראה מעו"ד שלמה רכטשאפן אחרי שבאתר ביקשו תגובה לקראת הפרסום בשבוע שעבר. המכתב מאת בא-כוחו של סוריאנו התייחס לכתבה הקודמת, שבה דווח על החברה שהקים בפלורידה.

אחת הטענות של עו"ד רכטשאפן, מעבר לכך שהכתבה לכאורה דיבתית ושקרית לחלוטין, היתה כי לסוריאנו אין כל קשר לסוכן מוסד לשעבר. בכתבה מהשבוע שעבר הופנו הקוראים למרשם הדירקטורים בחברת USG, שם מצוין כי נחום אדמוני, ראש המוסד לשעבר, היה דירקטור בחברה בין 2003 ל-2009.

עוד בטרם פורסמה הכתבה מהשבוע שעבר שלח עו"ד רכטשאפן מכתב נוסף, שבו כתב, בין היתר, כך: "ברור כי אתה מסרב להבין שהפרסום שלך היה כוזב ומשמיץ במידה חמורה, ובמקום זאת מתעקש להותירו על כנו אף שהשקריות שלו הובהרה בפניך, שלא לדבר על חוסר היכולת שלך לבסס אותו. בנסיבות אלה, לא נראה שנותרה לנו חלופה אלא לפתוח בהליכים משפטיים. אנו מודיעים לך כי נראה בפרסומים ובמאמרים נוספים עילה להגדלת הנזק שנגרם על-ידי המאמר המקורי, ונזמין את בית-המשפט להגדיל את סכום הפיצויים בגין הדיבה כך שישקף את האופי הזדוני והמחושב של המסע שלך נגד מרשנו".

בכתבה שפרסם בשבוע שעבר אתר "פורנזיק ניוז" נטען כי עו"ד רכטשאפן אינו רק בא-כוחו של סוריאנו, אלא גם שותפו בחברה בריטית. סטדמן מסר לאתר "העין השביעית" כי מאז פרסום הכתבה לא קיבלו כל מכתב נוסף מסוריאנו או באי-כוחו, אך באתר מצפים לקבל תביעה, "שכן נראה שזו הדרך שבה הם פועלים".

בתגובה לפניית "העין השביעית" מסר עו"ד אילן בומבך, המייצג את סוריאנו, את הדברים הבאים: "'העין השביעית' מצטט ומהדהד כזבים ובדיות. אתר 'העין השביעית' מתהדר בערכים עיתונאיים ואתיקה, אך למרבה האכזבה, המאמרים שמהם הוא בוחר לצטט מבוססים על עובדות שקריות.

"הפייק ניוז בהתגלמותו, פרי עטו של אתר קיקיוני בשם 'פורנזיק ניוז', מקבל הדהוד באתרכם, המנהל בשבועות האחרונים מסע נקמני בלתי מרוסן כנגד מר סוריאנו. אתר 'פורנזיק ניוז' בדה, המציא והתבלבל בדייסת הכזבים שאותה רקח, תוך קישור מר סוריאנו לאנשי עסקים וחברות שאין לו ומעולם לא היה לו כל קשר אליהם. המאמר עתיר פרטים שגויים ומעוותים, תוך הוצאת דיבה ופגיעה קשה בפרטיותו של מר סוריאנו ובשמו הטוב.

"כך למשל, אותו 'דורון כהן' שנזכר ב'פורנזיק' איננו איש מוסד לשעבר, אלא מישהו אחר לחלוטין, ללא כל עבר במוסד. כך למשל, אין לסוריאנו ולא היה לו כל קשר לממשל הרוסי, לא ישיר ולא עקיף. לא זו אף זו, לסוריאנו אין ולא היה כל קשר עם הממשל האמריקאי או עם הנשיא טראמפ.

"כך למשל, אין לסוריאנו כל קשר עם אדם בשם ג'ורג' בירנבאום. כמעט עמוד שלם הקדיש 'פורנזיק' לאותו בירנבאום, תוך הסתמכות מדומיינת על 'קשר' לא קיים.
כך למשל, סוריאנו מעולם לא תרם תרומה כלשהי למר נתניהו או למפלגת הליכוד, מה שלא הפריע ל'פורנזיק' לפתח תזה שלמה על סמך פתק בכתב יד. כך למשל, סוריאנו מעולם לא היה שותף עם יוצא המוסד. הקשר עם מר אדמוני נוצר בעבר, כאשר הן אדמוני והן סוריאנו היו דירקטורים באותה חברה, לפרק זמן מוגבל.

"נכון ליום 18.7.2019 כתבי האתר 'פורנזיק ניוז' כבר הודו בפני ב"כ סוריאנו בפרסום 'עובדות' שקריות, אך בחרו שלא להסיר את המאמרים הפוגעניים ולא לפרסם כל התנצלות על הנזקים שנגרמו.

"תמוה גם כיצד מכתב של בא-כוחו לאתר 'פורנזיק ניוז', שבכלל לא נזכר בכתבה המצוטטת, מצא את דרכו למערכת 'העין השביעית'. לכל מי שעיניו בראשו ברור כי יש כאן מאמץ משותף להמשיך את הקמפיין להשחרה ולפגיעה מגמתית בסוריאנו, על מנת להניאו מהמשך ניהול התביעה שהוא הגיש כנגדכם בגין השמצות דומות. כשכלי תקשורת עובר מבדיקת עובדות להמצאת בדיות או הדהוד קולני שלהן, עליו לדעת כי יש לכך מחיר, והוא ייוודע להם ולכם כבר בימים הקרובים".