עו"ד נוגה ויזל דורשת מהעיתונאי גיא לרר לפצותה בסכום של מיליון שקל, אך לא מפרטת בשל אילו פרסומים בדיוק ומה נאמר בהם. באופן יוצא דופן, עו"ד ויזל אף פרסמה בדף הפייסבוק העסקי שלה סרטון שנראה כמצולם במצלמה נסתרת, ובו נראה לרר מקבל את מכתב ההתראה בדלת ביתו. לפרסום נלוותה כותרת משמיצה כלפי לרר, שלפיה הוא "אביר מתלוננות השווא".

ברקע הדברים: הליווי שהעניקה התוכנית "הצנרת" בהגשת לרר לפרשת האונס בחצרים ולנפגעת האונס לירון תורג'מן, ותביעת דיבה של תורג'מן נגד ויזל בשל התבטאויות קשות של ויזל נגדה – בין השאר תיוגה כ"מתלוננת שווא" למרות ששתי ערכאות משפט הרשיעו את החיילים שאנסו אותה. התביעה, על סך 300 אלף שקל, הוגשה בתחילת החודש.

תורג'מן היתה חיילת בשירות סדיר בשנת 2015 כשנאנסה על-ידי חיילים ששירתו לצדה בבסיס חצרים. אחד מהם, עקביה ישראלי, יוצג על-ידי עו"ד ויזל. ישראלי הורשע ונידון לשש שנות מאסר, וערעורו נדחה. לפי כתב התביעה, גם לאחר דחיית הערעור המשיכה עו"ד ויזל לפרסם לשון הרע כלפי תורג'מן ולטעון כי היא "מתלוננת שווא". לרר, בין היתר באמצעות תוכניתו "הצנרת", נתן הד לטענות תורג'מן על התנהלות עו"ד ויזל.

בשבוע שעבר שיגרה עו"ד ויזל מכתב התראה ללרר ובו טענה כי "כתוצאה מטענות/תלונות השווא של הגב' לירון תורג'מן" כנגדה, הוא החליט "לעשות מסע הסתה חסר תקדים" ופתח "במתקפה אישית בוטה ומשולחת רסן, תוך שימוש באמירות מכוערות ופסולות מאין כמותן". כאמור, עו"ד ויזל אינה מציינת במכתבה אילו פרסומים בדיוק הוציאו את דיבתה רעה ומה נאמר בהם. לאחר פרסום כתבה זו ביקשה להוסיף כי "אין צורך לפרט שכן מדובר במעל 80 פרסומים וגיא לרר יודע גם יודע באלו פרסומים מדובר".

במכתב נכתב רק כי "מסע ההסתה" התרחש "מתאריך 27.11.19 ועד תאריך 09/07/19" (כך במקור). לפי ויזל, "לא יכול להיות חולק כי בהתאם להגדרת החוק, הפרסומים שביצעת נופלים באופן מובהק וברור תחת הגדרת המונח 'לשון הרע'. לאור האמור הינך נדרש לשלם לאלתר לח"מ פיצוי הולם בגין השפלתי והפגיעה הקשה בשמי הטוב, בסך שלא יפחת מ-1,000,000 ש"ח". בנוסף דרשה עו"ד ויזל מלרר להסיר כל פרסום שלו נגדה מכל מדיום שבו הוא מופיע.

לרר מסר לאתר "העין השביעית" כי הוא אינו רואה צורך להגיב על המכתב.

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 345KB)