עיתוני הבוקר מבשרים כי אתמול נצפה יצור נדיר בגבול עזה ישראל: פעיל חמאס שאינו מחבל. הקוראים בוודאי מוכי הלם. כבר שנים שמספרים להם שכל עזתי הקשור בדרך כלשהי למשטר חמאס הוא מחבל, משוטרים ועד עיתונאים. והנה מתברר כי לצד הזן הנפוץ עד מאוד של פעילי חמאס עזתיים, שכל הווייתם שאיפה לרצוח כמה שיותר יהודים, ישנו גם תת-זן אחר, וריאציה חריגה כמו תלתן בעל ארבע עלים, שפועל דווקא למען מטרה הפוכה בתכלית. אכן מופלא הוא הטבע.

לפי הדיווח ב"ישראל היום", פעיל החמאס שאינו מחבל, מחמוד אל-אדהם שמו, היה איש מנגנוני הביטחון, לא פחות. כלומר בשר מבשרו של ארגון הטרור הרצחני. ובן 28 היה כשנצפה אתמול במשקפותיהם של תצפיתניות צה"ל, כלומר בגיל שבו לו היה מוצא את מותו בהפצצה רוחבית של הרצועה היה ממילא נספר כמחבל, וכל ניסיון לרמוז אחרת היה מתקבל כתעמולה אנטישמית במימון ג'ורג' סורוס.

ובכל זאת, כתבי "ישראל היום" מדווחים הבוקר לקוראי 400 אלף גליונות החינם שהופצו ברחבי המדינה כי אותו אל-אדהם עסק ב"פעילות ריסון פלשתינים על גבול הרצועה, ולא בפעילות נגד ישראל".

עוד לא התאוששו קוראי העיתונים מהתגלית המדעית, וכבר ניחתת עליהם בשורה קשה: היצור הנדיר שנצפה אמש בגבול עזה נורה ומת. כתבי "ישראל היום" מדווחים כי אל-אדהם נורה כיוון ש"נחשד בטעות כמחבל".

ב"ידיעות אחרונות" מצורף תצלום של אל-אדהם שממנו ברור מדוע "נחשד בטעות כמחבל". בתצלום נראה האיש כמו ערבי עם נשק, כלומר מחבל. אפילו מדים מנומרים יש לו, ובנדנה כזאת עם כיתוב בערבית ("אני בא לרצוח את כל היהודים"?), והתת-מקלע שלו מכוון קדימה כאילו בכל רגע הוא הולך לרצוח יהודי על עצם יהדותו. בקיצור, הכי מחבל שיכול להיות. "מדובר בתקלה ובאי-הבנה", מסביר יוסי יהושוע לקוראי העיתון הנמכר במדינה.

"ידיעות אחרונות", 12.7.2019

"ידיעות אחרונות", 12.7.2019

דרושה לכלי תקשורת מנה גדושה של ציניות עיתונאית מחד, ונאמנות חסרת גבולות לממסד מאידך, כדי להתהפך כך ב-180 מעלות ולהסביר לקוראיו שאותם אנשים שעד היום ביקש לשכנע כי הם בני מוות, הם למעשה חסידי אומות עולם בתחפושת. למרבה המזל של ממשלת ישראל, בעיתונות הישראלית, זו שמכונה "ימנית" כמו גם זו שמכונה "שמאלנית", יש די והותר משני המצרכים.