זריחתן של חדשות הכזב, בעידודו הנמרץ של מנהיג העולם החופשי דונלד טראמפ, תרמה תרומה נכבדת לצמיחתה של תעשייה שלמה שתכליתה הפרכת תיאוריות קשר ופייק ניוז. באופן טבעי, העיתונות ממלאת תפקיד מרכזי במערכה. אלא שלפעמים הקונספירציות כה מופרכות שעצם הניסיון להציג אותן מוליד דיסאינפורמציה. כך קרה לא מזמן למו"לית "גלובס", אלונה בר-און, בהרצאה על פייק ניוז שהעבירה בכנס "מדברות דיגיטלית".

בר-און חלקה עם משתתפות הכנס כמה דוגמאות לחדשות כזב, והזכירה גם את אחת הדוגמאות המפורסמות ביותר, שזכתה לכינוי "פיצה גייט". "בתקופת הבחירות של הילרי קלינטון ודונלד טראמפ", אמרה בר-און, "היתה התקפת פייק ניוז על כך שקלינטון מחזיקה רשת פדופילים שפועלת בפיצריות – שזה באמת, בעיקרון, קורע, למעט זה שמישהו בא לפיצרייה כדי לחלץ את הילדים והרג מלא אנשים".

מתקפת הירי היא תקרית שאירעה באמת: ב-4 בדצמבר 2016, אמריקאי בשם אדגר ולץ' נכנס לפיצריית "קומט פינג-פונג" בוושינגטון הבירה. הוא הגיע חמוש ברובה סער ואקדח והחל לירות בתוך המקום. היריות פגעו בקירות, בדלת אחת ובשולחן – אך בניגוד למה שאמרה בר-און בהרצאה על פייק ניוז, אף אדם לא נפצע או נהרג בתקרית הירי. ולץ' הסגיר את עצמו למשטרה לאחר שהבין שאף ילד לא מוחזק בניגוד לרצונו במרתף הפיצרייה, או בכלל.

"מודה על כך שבודקים אותי ומבטיחה לתקן להבא", מסרה אלונה בר-און בתגובה.