האתר של גיא פינס: ההבהרה הישנה (למעלה) והחדשה

האתר של גיא פינס: ההבהרה הישנה (למעלה) והחדשה

לפני ארבעה חודשים דיווחנו כאן כי בעמוד הבית של אתר הבידור והרכילות "גיאפי" של גיא פינס הופיעה הבהרה שהתנערה מאחריות לאמיתות הפרסומים. לשון ההבהרה היתה: "האתר מספק ידיעות רכילות אודות ידוענים, וכן שמועות והשערות, זאת בנוסף לעובדות מאומתות. ייתכן כי מידע ו/או תכנים המובאים באתר אינם מלאים, נכונים, חוקיים או מדויקים והאתר אינו מתחייב ו/או מצהיר על נכונות ו/או אמיתות המידע ו/או התכנים המופיעים בו".

מאז הספיק פינס לסיים את שידור תוכניתו רבת השנים ועטורת פרסי הטלוויזיה "ערב טוב עם גיא פינס" בהוט ולחתום על חוזה בערוץ 10, שם החל לשדר אתמול. ברוח ההתחדשות, הוא גם עידכן את נוסח ההבהרה באתר.

השפה המשפטית של הגרסה המקורית ("ו/או") הוחלפה בשפה דיבורית יותר: "גיאפי הוא בלוג בידורי המספק חדשות, רכילות וקטעי וידאו בענייני סלבריטאים ובועות סבון". הסרת האחריות מאמיתות המידע הוחלפה בהסתייגות שלפיה האתר לא יציג מידע לא בדוק כעובדות: "אנחנו עושים הכל כדי לסנן להצליב מקורות ולוודא את אמינות הידיעות. עם זאת לעתים יתפרסמו בבלוג שמועות או השערות שיוצגו ככאלה". ההבהרה מסתיימת במשפט: "זה לא אומר שאנחנו לא מאמינים במה שאנחנו מפרסמים, זה רק אומר שאנחנו לוקחים דברים בפרופורציה".