בא-כוח "ידיעות אחרונות" עו"ד אריאל שמר, שהגיש תביעת דיבה אישית נגד עיתונאי "כלכליסט" לשעבר יפתח בריל, פנה לבית-המשפט בבקשה כי זה יפסוק נגד בריל בהיעדר הגנה. הפנייה לבית-המשפט אירעה יום אחרי שנציגי ארגון העיתונאים שוחחו עם עו"ד שמר בניסיון להגיע עמו לפשרה, כך עולה מהתשובה שהגיש בריל לבית-המשפט.

לפי בריל, שמר לא אמר לנציגי הארגון כי בכוונתו להגיש למחרת בקשה למתן פסק דין בהיעדר הגנה. כפי שפורסם באתר "העין השביעית", תביעתו של שמר הוגשה למרות שבריל התנצל על דברים שכתב – הגם שלא כללו את שמו של עורך-הדין.

בריל, עורך וחבר ועד לשעבר ב"כלכליסט", פוטר בחודש פברואר האחרון בבושת פנים אחרי שהתבטא בביקורתיות נגד עו"ד שמר, כמו גם נגד מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, בטוויטר ובקבוצת ווטסאפ פנימית. זמן קצר לפני פיטוריו הגיש נגדו עו"ד שמר תביעת דיבה בסך 220 אלף שקל. בריל השתמש בקבוצת הווטסאפ הפנימית של חלק קטן מעובדי "כלכליסט" בתואר "קוויזלינג" (מבלי להזכיר את שמו של שמר), ובנוסף טען כי המו"ל מוזס "איננו מן השפויים, ומנוע בעיקר מתאוות שליטה".

כאמור, התביעה של עו"ד שמר הוגשה לאחר שבריל השתמש באותה קבוצת ווטסאפ פנימית כדי להביע חרטה והתנצלות על ההתבטאויות האישיות נגד עו"ד שמר ומוזס. בתגובה לפניית "העין השביעית" טען שמר שההתנצלות אינה מספיקה בעיניו.

בריל: אחת הסיבות לכך שטרם הגשתי את כתב ההגנה היא ניסיון שנעשה מול התובע להגיע לפשרה. אנשי ארגון העיתונאים שוחחו עם התובע יום לפני שהגיש את הבקשה, והיו צריכים להמשיך למחרת. שמר לא הזכיר שהוא מתכוון להגיש למחרת בקשה לקבלת פסק דין בהיעדר הגנה

השבוע פנה עו"ד שמר לבית-המשפט, באמצעות באי-כוחו עורכי-הדין צבי גלמן וארז פרסי, בבקשה כי זה יפסוק בתביעה בהיעדר כתב הגנה. 30 ימים חלפו מאז נמסר כתב התביעה לידי בריל, ציין עו"ד שמר, והנתבע טרם הגיש כתב הגנה או בקשה להארכת מועד להגשת כתב הגנה. על כן, טען עו"ד שמר, החוק מאפשר מתן פסק דין בהיעדר הגנה. משמעות המהלך, אם יאושר על-ידי בית-המשפט, היא קבלת כל טענות התביעה וחיוב בריל בתשלום מלא של 220 אלף שקל.

כבר למחרת הגיב בריל, שעדיין איננו מיוצג, וביקש לדחות את בקשת עו"ד שמר ובמקביל לקבל אורכה להגשת כתב הגנה. בריל טען כי במרכז המידע של הנהלת בתי-המשפט נמסר לו כי לרשותו עומדים 60 יום להגשת כתב תביעה, ולא 30 יום כנטען אצל שמר.

בהמשך דבריו חושף בריל את אחורי הקלעים של ההתרחשות: "אחת הסיבות לכך שטרם הגשתי את כתב ההגנה, שכבר יש לי טיוטה שלו, היא ניסיון שנעשה מול התובע להגיע לפשרה". לדברי בריל, "אנשי ארגון העיתונאים, שמסייעים לי, שוחחו עם התובע יום לפני שהגיש את הבקשה והיו צריכים להמשיך בזה למחרת". אלא ש"התובע לא הזכיר להם שהוא מתכוון להגיש למחרת בקשה לקבלת פסק דין בהיעדר הגנה".

32903-02-19