עמית סגל דורש מבית-המשפט להורות ליצחק לאור לשלם לו פיצויים בסך 140 אלף שקל בגין פוסט פייסבוק שבו כינה לאור את סגל "היטלר". תביעתו של סגל הוגשה אתמול (25.2) לבית-משפט השלום בהרצליה על-ידי ישגב נקדימון, היועץ המשפטי של חדשות 12. לטענתו, סכום הפיצויים הגבוה הולם את המקרה משום שלאור ביקש לגרום לו "פגיעה קשה", ופרסם את הפוסט בכוונת מכוון.

לאור, עד לאחרונה מבקר ופובליציסט קבוע בעיתון "הארץ", פרסם יומיים לפני הגשת התביעה פוסט פייסבוק ובו ארבע תמונות של סגל. הוא הוסיף להן כיתוב בזו הלשון: "מלמעלה: א. היטלר; למטה מימין לשמאל: א. היטלר, א. היטלר, א. היטלר". לאור טרם הגיש כתב הגנה, אך בתשובה לשאלה שהופנתה אליו בדף הפייסבוק שלו טען כי הפוסט הוצג רק לחבריו ברשת החברתית, ולמשך ארבע שעות בלבד – אך תועד והופץ ברבים על-ידי "אנשי ימין".

בכתב התביעה כותב בא-כוחו של סגל כי הפוסט הופץ ל"אלפי חברים ועוקבים" של לאור בפייסבוק, ולאחר מכן פורסם בכמה אתרי חדשות. "למיטב ידיעתו של התובע, פרסום הדיבה הוסר על-ידי הנתבע מדף הפייסבוק שלו רק לאחר שחלף פרק זמן מהותי מאז פרסומו", הוסיף עו"ד נקדימון.

באשר לתוכן הפוסט כותב עורך-הדין כי "פרסום הדיבה, אשר משווה את התובע לאדולף היטלר, גדול הצוררים של העם היהודי ומי שאחראי לרצח של שישה מיליון נשים, גברים וילדים יהודים בשואה, מהווה פרסום לשון הרע חמור ביותר. [...] אין צורך להכביר מלים על הפגיעה, ההשפלה ועוגמת הנפש העצומות שנגרמו לתובע – כאדם, כיהודי וכמי שבני משפחתו נחלצו ברגע האחרון מציפורני הנאצים – כתוצאה מפרסום הדיבה".

עו"ד נקדימון טוען כי לאור ביצע "עוולה אזרחית חמורה ביותר", ומוסיף כי "לנוכח העובדה שפרסום הדיבה נעשה בכוונה לפגוע בתובע [סגל], הרי שפרסום זה מהווה גם עבירה פלילית של הוצאת לשון הרע על התובע". אי לכך, מציין עורך-הדין, סגל שומר לעצמו את "כל הזכויות הנתונות לו בהקשר לזה".

61850-02-19

* * *

לעיון בכתב התביעה

להורדת הקובץ (PDF, 2.14MB)