הפרסום שנמחק מאתר ה"ג'רוזלם פוסט"

הפרסום שנמחק מאתר ה"ג'רוזלם פוסט"

אתר ה"ג'רוזלם פוסט" פירסם אמש ידיעה מאת הכתב בן הרטמן תחת הכותרת "Im Tirtzu head indirectly does business with Iran". בידיעה, שהסתמכה על פרסומו של איתמר שאלתיאל בבלוג "החברים של ג'ורג'" (בלי שהרטמן יציין שמות אלו), נטען כי יו"ר תנועת אם-תרצו, רונן שובל, עובד בחברה שנכנסה לשותפות עם חברה אחרת, המנהלת עסקים עם חברות באיראן ומדינות אויב נוספות (על-פי פרסומים אחרים, שובל אינו מועסק עוד בחברה האמורה).

בידיעה נכללו נתונים מפרסומים שונים שהצביעו לכאורה על הקשר. כמו כן צוטט בידיעה המומחה לענייני איראן, מנשה אמיר, שהעריך בפני הרטמן כי ההסכמים בין החברות אינם סותרים את הסנקציות שהוטלו על קשרים עסקיים עם איראן. גם תגובתו של נציג אם-תרצו, ארז תדמור, פורסמה באריכות יחסית, ותמציתה: "הדברים מגוחכים לגמרי".

כמה שעות לאחר פרסומה נמחקה הידיעה מהאתר, והעמוד שהכיל אותה התרוקן מתוכן.

משה רפאלי, העורך הכללי (Managing editor) של האתר Jpost.com, השיב לפניית "העין השביעית" כי לאחר בדיקת הסוגיה מול הכתב ודסק הלילה במערכת, עולה כי הכתבה עלתה לאתר "בלי שנערכה כמו שצריך" והיא הורדה כדי לבצע "בידוק עובדות" נוסף. "למעשה", אמר רפאלי, "עדיין עובדים על הסיפור הזה".

יחד עם זאת, רפאלי נמנע מלהתחייב כי עם תום הבדיקה תשוב הידיעה ותתפרסם במתכונת מתוקנת. לדבריו, רק אם בדסק יחליטו בעקבות הבדיקה הנוספת כי אכן "יש סיפור", תשוב הידיעה לאתר.