ב-7 בפברואר נפטר השחקן הבריטי הנודע אלברט פיני. "הארץ", שבא לדווח על כך לקוראיו, מצא עצמו בלי "תיק חבצלת" מתאים – מידע שהוכן מראש לקראת מותו של אדם. הפתרון לבעיה היה פשוט: התבססות על הערך "אלברט פיני" ב"ויקיפדיה" העברית, תוך שינויי ניסוח קלים. התוצאה: הידיעה "אלברט פיני, מגדולי השחקנים הבריטים, מת בגיל 82".

"ויקיפדיה" קיימת כדי להפוך את הידע לזמין ונגיש, כך שהחלטת "הארץ" להיעזר ב"ויקיפדיה" היא הגשמת החזון של "ויקיפדיה". עד כאן הכל טוב ויפה, כעת נמשיך אל הבעיות.

כאשר מסתמכים על מקור כלשהו נהוג לתת לו קרדיט, ודומני שגם "הארץ" נוהג כך בדרך כלל. במקרה שלפנינו לא ניתן קרדיט ל"ויקיפדיה", אף שדרישת הקרדיט היא חלק מתנאי הרישיון לשימוש חופשי בתכני "ויקיפדיה".

את "ויקיפדיה", כמו כל מקור מידע אחר, יש לקרוא בביקורתיות מסוימת, ולא לקבל כל פרט המופיע בה כאילו ניתן מפי הגבורה. "הארץ" לא נהג כך כשהסתמך על "ויקיפדיה", ובין השאר ניתן למצוא בידיעה ב"הארץ" את המשפט "את הקריירה הקולנועית שלו החל פיני בסרטו של הבמאי טוני ריצ'רדסון, 'הבדרן' (The Entertainer), בו שיחק את בנו של לורנס אוליבייה".

ובכן, פיני גילם בסרט זה את דמותו של מיק רייס, בנו של ארצ'י רייס, שאותו גילם לורנס אוליבייה, וממש לא את "בנו של לורנס אוליבייה". הטעות הוסרה בינתיים מ"ויקיפדיה", אך נותרה ב"הארץ".

לטעות נוספת אחראי "הארץ" עצמו, אולי בניסיון לשנות מעט את ניסוחי "ויקיפדיה" כדי שלא לחטוא בהעתקה גלויה. התיאור של פיני שלפיו שיחק בסרט מסוים "בתפקיד פועל קשה יום" (כך ב"ויקיפדיה") הפך ב"הארץ" ל"בתפקיד פועל קשה". שיבוש זה הוסר בינתיים, אך אם "הארץ" היה טורח להשתמש ב"ויקיפדיה" באופן הוגן, ייתכן שהיה נמנע מלכתחילה.