המודל הכלכלי של העיתונות התרסק בעידן הדיגיטלי, העיתונות המסורתית משרתת את מי שמזרים לה כסף: אילי הון מקומיים וזרים, בעלי אינטרס שרוכשים תוכן, ובעלי השליטה הוותיקים, שבבעלותם גם תאגידי ענק. חולשת המערכות מובילה לזיהום השיח התקשורתי בפרסום סמוי, מניפולציות ומידע שקרי.

אז מי אשם במשבר העיתונות המסורתית – האינטרנט או השחיתות? האם מקור ההתמוטטות הכלכלית ואובדן האמון נעוץ בתהליכים חיצוניים, הקשורים לעליית האינטרנט, או בגורמים פנימיים בתקשורת עצמה? וכיצד העיתונות העצמאית יכולה להיות פתרון למשבר, למלא פונקציות שהתקשורת הישנה זנחה ולשמש כגורם מרסן ומאזן?

שוקי טאוסיג, עורך "העין השביעית", הנחה את הפאנל במסגרת כנס העיתונות העצמאית הראשון של "העין השביעית", בהשתתפות העיתונאית העצמאית אור-לי ברלב, עורך "שיחה מקומית" מירון רפופורט, בעל הבלוג "הכלכלה האמיתית" ערן הילדסהיים, שרון שפורר מ"המקום הכי חם בגיהנום" ותומר אביטל מ"שקוף".

פאנל "שחיתות עיתונאית – שליחות ציבורית", משמאל: שוקי טאוסיג ("העין השביעית"), אור-לי ברלב, תומר אביטל ("שקוף"), שרון שפורר ("המקום הכי חם בגיהנום"), מירון רפופורט ("שיחה מקומית") וערן הילדסהיים ("הכלכלה האמיתית"). כנס העיתונות העצמאית הראשון, 30.11.2018

פאנל "שחיתות עיתונאית – שליחות ציבורית", משמאל: שוקי טאוסיג ("העין השביעית"), אור-לי ברלב, תומר אביטל ("שקוף"), שרון שפורר ("המקום הכי חם בגיהנום"), מירון רפופורט ("שיחה מקומית") וערן הילדסהיים ("הכלכלה האמיתית"). כנס העיתונות העצמאית הראשון, 30.11.2018