עורך אתר ביקורת התקשורת "פרספקטיבה", חנן עמיאור, קיבל כ-220 אלף שקל ממשרד החינוך בראשות נפתלי בנט. מנהלת אגף הדוברות וההסברה במשרד, מיכל צדוקי, מסרה ל"העין השביעית" כי שירותיו של עמיאור כללו "כתיבת תכנים" וניירות עמדה בנושאים שונים מתחום החינוך. סכום זה מצטרף לעשרות אלפי שקלים שקיבל עמיאור מהמשרד לבטחון הפנים בראשות גלעד ארדן, עבור כתיבת נאומים.

המידע על ההתקשרות של עמיאור ומשרדו של בנט, טרם הוצאת הכספים בפועל, פורסם לראשונה ב-2017 על-ידי כתב חדשות ערוץ עשר עמרי מניב, שציין כי עמיאור נבחר לתפקיד בזכות "יחסי אמון מיוחדים". עמיאור נשאל על-ידי "העין השביעית" האם הכוונה בכך היא ליחסים אישיים שלו עם השר בנט, אך סירב להשיב.

מהנתונים שנמסרו כעת ממשרד החינוך עולה כי מאז ספטמבר 2017 קיבל עמיאור מהמשרד קרוב ל-15 אלף שקל בחודש בממוצע. מדו"ח התקשרויות של משרד החינוך עולה כי אחד השירותים שהעניק עמיאור לבנט הוא כתיבת הנאום ששר החינוך נשא השנה בחידון התנ"ך.

מאז ספטמבר 2017 קיבל עמיאור ממשרד החינוך קרוב ל-15 אלף שקל בחודש בממוצע. אחד השירותים שהעניק עמיאור לבנט הוא כתיבת הנאום ששר החינוך נשא השנה בחידון התנ"ך

כלי התקשורת שאותו עורך עמיאור, "פרספקטיבה", מגדיר עצמו כ"אתר ללא שיוך פוליטי". האתר אמנם עוסק בעיקר בביקורת על עיתונאים וכלי תקשורת המזוהים עם השמאל, אך לעתים מתפרסמים בו גם דברי ביקורת על עיתוני קבוצת אדלסון, "ישראל היום" ו"מקור ראשון". מגלישה באתר עולה כי עמיאור מיעט לכתוב ב"פרספקטיבה" על בנט – אולם בבימות תקשורתיות אחרות המצב שונה.

כך, למשל, כשהשר בנט יצא במתקפה תקשורתית נגד חברת החדשות, בגין פרסום נתון שגוי על הדתה, עמיאור הגיש מונולוג חריף בנושא בתוכנית "ריקלין & סג"ל" בערוץ 20. הוא סיפר לצופים שבנט "הוכיח" שמדובר ב"נתונים שקריים לגמרי, ממש חסרי שחר". לצופים לא נמסר כי בעת הקלטת המונולוג, בספטמבר 2018, עמיאור העניק במקביל שירותים בתשלום למשרדו של בנט.

בחשבונות המדיה החברתית שלו עמיאור מרבה להזכיר את בנט בהקשרים חיוביים ולצאת נגד מבקריו. בציוץ מהחודש שעבר, למשל, כינה עמיאור את האלוף יאיר גולן "חוצפן", "אטום", "טיפש", "שחצן" ו"חסר מודעות" בעקבות התבטאות ביקורתית שלו לגבי בנט ("נפתלי בנט מחליש את צה"ל ואת מדינת ישראל"). בפוסט שפרסם בפייסבוק הוסיף עמיאור: "שלא לדבר על המופקרות שבהעברת ביקורת על נבחר ציבור, שר בממשלה, בעודך במדים. אתה בושה לדרגות שלך, למדים שלך, לכולנו".

עמיאור בתגובה: "טענה ממוחזרת"

חנן עמיאור מסר בתגובה לפניית "העין השביעית" כי מדובר ב"טענה ממוחזרת" ש"פורסמה רבות בעבר, גם על-ידיכם". יצוין כי המידע על התשלום בסך כ-220 אלף שקל שקיבל עמיאור ממשרד החינוך לא פורסם עד כה באתר זה, ולא בשום כלי תקשורת אחר.

"אני עוסק בכתיבת תוכן ונאומים. הגילוי הנאות על כך מופיע בכל מקום אפשרי", הוסיף עמיאור. גם טענה זו אינה מדויקת. עמיאור אמנם נוהג להציג את עצמו ברשת ככותב נאומים, אך לפחות בחשבונות המדיה החברתית שלו ובאתר "פרספקטיבה" הוא אינו מציין מיוזמתו מי הם לקוחותיו, ואת העובדה שכמה מהם הם גורמים פוליטיים.

על התבטאויותיו בטוויטר הוסיף עמיאור: "לא בטוח שצייצתי לטובת בנט יותר משצייצתי נגדו. הכל לפי העניין. הטוויטר פתוח ואפשר לבדוק. על דבר אחד אני שמח שאנחנו מסכימים: אתר 'פרספקטיבה' מפרסם ביקורת תקשורת עניינית, ואינו רתום בדרך כלשהי לאינטרסים של לקוחותי".