עורך אתר ביקורת התקשורת "פרספקטיבה", חנן עמיאור, קיבל בשנה שעברה עשרות אלפי שקלים עבור כתיבת נאומים לשר לבטחון פנים, גלעד ארדן. את המידע על ההתקשרות של עמיאור והמשרד הממשלתי חשף אתמול הבלוגר נעם רותם במהלך חיפוש שערך בדו"ח התקשרויות עם ספקים חיצוניים שהמשרד מפרסם לציבור מדי רבעון. עיון בדו"חות המשרד מעלה כי ההתקשרות עם עמיאור תוקצבה בסכום של 49,900 שקל, וכי עד סוף 2016 קיבל עבור כתיבת נאומים 37 אלף שקל.

"פרספקטיבה" הוא אתר המבקש לקדם "סיקור תקשורתי מדויק ומאוזן של ישראל והמזרח התיכון", ועושה זאת, לפי עמוד האודות שלו, ללא שיוך פוליטי. ארגון הגג של "פרספקטיבה" הוא הארגון האמריקאי CAMERA. כפי שאמר בעבר אחד מכותבי האתר בראיון ל"קול העין", האתר עוסק בעיקר במציאת טעויות עובדתיות ואי-דיוקים בעבודתם של כלי התקשורת בישראל; אף שחלק ניכר מהפרסומים באתר עוסקים בעיתון "הארץ", לעתים מתפרסמים בו גם דברי ביקורת על כלי תקשורת בעלי קו ימני כמו "מקור ראשון" ו"ישראל היום".

תקנון האתיקה של מועצת העיתונות אוסר על עיתונאי לעסוק בעיסוקים המעוררים "חשש או מראית עין לניגוד אינטרסים". לפני מספר שנים, אחרי שנחשף כי העיתונאים אורי אליצור ודרור אידר כתבו נאומים פוליטיים, נוסף לתקנון באופן מפורש איסור על "כתיבת נאומים לאישים פוליטיים". מלבד העבירה האתית, ההתקשרות של עמיאור עם המשרד הממשלתי מעלה תהייה מתבקשת: כיצד מתיישבת עבודתו עם ארדן עם ההצהרה לגבי אי-שיוך פוליטי? "אני לא יודע מה להגיד לך", משיב על כך עמיאור.

בתגובה לפניית "העין השביעית" אישר עמיאור כי אכן כתב נאומים לשר ארדן, אך ביקש שלא להתייחס לשאלת ניגוד העניינים או לסכומים שקיבל. "אני עורך אתר לביקורת תקשורת וכותב כפרילנסר נאומים לאישים שונים, כפי שכתוב בגלוי בפרופילים שלי ובכל מקום", מסר עמיאור.

עם זאת, כשנשאל עמיאור אילו עוד אישים פוליטיים רכשו ממנו שירותי כתיבת נאומים, סירב לפרט. בדיקת "העין השביעית" מעלה כי בדו"ח הספקים החיצוניים של משרד התרבות והספורט לשנת 2014 (בתקופת השרה לימור לבנת) מצוין עמיאור כמי שקיבל 3,560 שקל עבור כתיבת נאומים. כשנשאל על כך בחר עמיאור לא לאשר ולא להכחיש. כשנשאל האם נראה לו תקין שעיתונאי יקבל כסף מגורמי שלטון במקביל לעבודתו העיתונאית, השיב: "אני לא מדבר על הלקוחות שלי".