מה זה אומר להיות עיתונאי ב"ידיעות אחרונות"? תלוי את מי שואלים, וליתר דיוק – תלוי מתי שואלים. במרץ השנה, כשנודע שהעיתונאי רון בן-ישי יקבל את פרס ישראל לעיתונות, פרסם העורך דאז רון ירון טור חגיגי שבו חלק עם קוראיו תובנה: "אם כתב חדש ישאל אותי: מה זה אומר להיות עיתונאי ב'ידיעות אחרונות'? בלי היסוס אני אגיד: תהיה כמו רון בן-ישי".

רון בן-ישי הוא עיתונאי מוערך ורב-הישגים, אך נראה שהוא כבר לא העיתונאי האולטימטיבי בעיניו של העורך לשעבר. לאחרונה החליטה אגודת העיתונאים בתל-אביב להעניק פרס מפעל חיים לכתב "ידיעות אחרונות" שמעון שיפר. לרגל המאורע המשמח, רון ירון עלה לשידור בתוכנית "מייבשים את הביצה" ברדיו תל-אביב ובירך את עמיתו הוותיק: "אם עיתונאי צעיר היה שואל אותי מה זה אומר להיות כתב ב'ידיעות אחרונות', הייתי אומר לו: להיות כמו שיפר".

אז מה זה אומר להיות עיתונאי ב"ידיעות אחרונות", להיות שמעון שיפר – או אולי בכל זאת רון בן-ישי? ייתכן שאף אחת מהתשובות אינה נכונה. הנה, למשל, הסבר שנתן רון ירון ב-2016: "אם עיתונאי צעיר ישאל אותי, מה זה אומר להיות כתב 'ידיעות אחרונות'? בלי היסוס אני אגיד: תהיה כמו יחזקאל אדירם".