תביעה בסך 100 אלף שקל שהגיש דור רפאלי נגד העיתונאי חיים לוינסון הסתיימה בפיצוי של אלפי שקלים בודדים. לפני כשנתיים וחצי השיקה החברה שבה עובד רפאלי אפליקציה בשם "בליינדספוט". אפליקציה זו איפשרה לשלוח הודעות אנונימיות לכל מספר טלפון נייד בלי שמקבל ההודעה יוכל לגלות את זהות השולח. השקת האפליקציה עוררה דיון ציבורי על הזכות לפרטיות, במיוחד בכל הקשור לילדים ונוער.

שבועות אחדים לאחר השקת האפליקציה פירסם לוינסון, עיתונאי "הארץ", פוסט בפרופיל הפייסבוק האישי שלו ובו שמו המלא של רפאלי, מספר הטלפון האישי שלו וקריאה לגולשים לשלוח אליו הודעות בעילום שם. "זה הנייד של דור רפאלי, היזם של אפליקציית בליינדספוט", כתב לוינסון בפוסט. "מכיוון שהוא אוהב סמסים אנונימיים, למה שלא תסמסו לו כמה הוא גדול?".

בעקבות הפרסום הגיש רפאלי בקשה לצו זמני שהביאה בתוך יומיים להסרת הפוסט של לוינסון. במקביל הגיש רפאלי תביעה בדרישה להוציא צו מניעה קבוע נגד לוינסון, האוסר עליו לפרסם את מספר הנייד שלו או כל פרט אחר עליו. בנוסף דרש רפאלי, באמצעות עורכי-הדין מנחם אברמוביץ וליאת אלפז, פיצוי בסך 100 אלף שקל בגין פגיעה בפרטיותו. בתגובה טען לוינסון, באמצעות עורכי-הדין זאב ליאונד, דור ליאונד ואסף סקרבניק, כי פעל במסגרת המחאה הציבורית נגד האפליקציה ולא פגע בפרטיותו של רפאלי.

לאחר שניסיון גישור כשל, הסכימו הצדדים בחודש אוקטובר האחרון לתת לבית-המשפט לתת פסק דין לפי סעיף 79א' לחוק בתי-המשפט, ללא חקירת עדים ושמיעת הוכחות. באי-הכוח של לוינסון דרשו שהגבול העליון לפיצוי לא יעלה על 10,000 שקל, ואילו באי-הכוח של רפאלי דרשו להעמיד את תקרת הפיצוי על 30 אלף שקל לפחות. בסופו של דבר הסכים רפאלי להעמיד את תקרת הפיצוי על 10,000 שקל. בתחילת חודש דצמבר האחרון הכריע השופט עזריה אלקלעי כי לוינסון יפצה את רפאלי ב-4,000 שקל בלבד.

36344-01-16