בימים אלה מבצעת הנהלת בתי-המשפט הטמעה של מערכת מקוונת חדשה העונה לשם נט-המשפט. בית-משפט השלום בתל-אביב היה הראשון לעבור למערכת החדשה, ועל-פי תוכנית הפריסה הארצית, יתר בתי-המשפט ובתי-הדין יעברו למערכת החדשה בחודשים הקרובים. לכשתושלם הטמעת המערכת, היא תאפשר ניהול ממוחשב של התיקים. בעלי "כרטיס חכם" למערכת, כגון עורכי-דין או עיתונאים לענייני משפט, יוכלו ליהנות ממערכת משוכללת שתהפוך את הגישה לתיקים משפטיים לקלה וזמינה מתמיד.

אלא שבינתיים המעבר למערכת המקוונת מלווה בתקלות טכניות וקשיים חוזרים ונשנים. אחד הקהלים הנפגע מכך הוא קהל הכתבים לענייני משפט. כתבת באחד העיתונים, שביקשה להישאר בעילום שם, אומרת כי מאז שבתי-המשפט שהיא מכסה עברו להשתמש במערכת נט-המשפט, ספגה יכולתה לכסות את התחום פגיעה משמעותית. "עד היום לכתבי משפט היתה גישה פיזית לתיקים", היא אומרת. "היינו מקבלים היתר עיון מדוברות בתי-המשפט, ועם ההיתר ניגשים למזכירות בית-המשפט, לוקחים תיקים – כתבי אישום, הארכות מעצר, גזרי דין – ומעיינים בהם. מה שעניין אותך, היית מצלם ולוקח. מאז שעברו למערכת ממוחשבת, מנפיקים לך 'כרטיס חכם' שאיתו אתה אמור להתחבר ולראות את התיקים. אבל זה לא עובד. באתר אתה לא רואה שום דבר".

לדבריה, בשל התקלות הטכניות הרבות, היא מתקשה לאתר ולפרסם סיפורים בעלי עניין לציבור. "פעם הייתי הולכת לבית-המשפט, לוקחת חמישים תיקים של כתבי אישום, מתוכם בשלושה תהיה לי כתבה", היא מספרת. "ידעתי שאין מצב שלא יהיה משהו מעניין פעם בשבועיים או פעם בשבוע. היום אני לא רואה את זה. כתבי אישום אני לא יכולה לראות בבתי-המשפט, אבל גם במערכת החדשה אני לא רואה אותם. העבודה שלי, הפרנסה שלי, נפגעה מזה".

בתגובה מודים בהנהלת בתי-המשפט כי המערכת החדשה "מציבה קשיים מסוימים בהתנהלותם של משתמשים שונים, ובכלל זה ציבור העיתונאים", אך יתר הדברים שהועברו באמצעות דוברות בתי-המשפט ל"עין השביעית" אינם מעודדים. ההנהלה בחרה שלא להתייחס לשאלה מדוע נשללה מהעיתונאים הגישה הישירה לתיקים בטרם נבדק כי הגישה המקוונת פועלת כראוי, והודגש בתגובה כי לא ניתן לשפר את המערכת בטווח הקרוב: "בשלב זה של פריסת המערכת בבתי-המשפט, כמעט שאין אפשרות לערוך בה שינויים ושיפורים. שלב הפריסה עתיד להסתיים במהלך שנת 2010. בכל עניין באפשרותם של העיתונאים להסתייע במערך הדוברות של בתי-המשפט".