שני שוטרים דרוזים נורו למוות אתמול בפיגוע בהר הבית. המחבלים – אזרחי ישראל מאום אל-פחם. מועצת העיר התכנסה עם הוועד העממי, וכלי תקשורת נערכו בשידורים ישירים לכל התפתחות שלא תהיה. ערוץ 11 פתח עמדת שידור בכניסה לעיר הערבית, אבל איש מחברי הרשימה המשותפת לא היה מוכן להתראיין שם, או בכלל, בעברית.

ערן זינגר, כתב תאגיד השידור הישראלי לענייני ערבים, זעם בשל כך ועזב אתמול במחאה את קבוצת הווטסאפ לכתבים שמנהלת הרשימה. גם הקבוצה דממה אתמול. לא נמסרו בה הודעות, ושאלות כתבים נותרו ללא מענה.

"חבל", כתב זינגר לפני שעזב, "זו שעת המבחן האמיתית של הרשימה המשותפת ושל הקבוצה הזאת. לא יום השפה הערבית בכנסת ולא חומרי העזר בבגרות באנגלית. מי מכם שרוצה לדבר איתי, יודע את המספר שלי. שבת שלום", חתם ונטש. מוקדם יותר הסביר כי "יש בציבור היהודי מי שרוצים לשמוע את נבחרי הציבור הערבים" וכי "אחר-כך חברים ברשימה מאשימים אותנו שאנחנו סותמים פיות".

ברשימה המשותפת אישרו אתמול את העובדות. "ח"כ איימן עודה התראיין כבר בשעה שלוש, נכון – בערבית, אבל אמר דברים ברורים", מסרו אתמול בתגובה לפניית "העין השביעית", והעבירו תרגום לעברית מציטוט דבריו בערבית לרדיו "א-שמס": "מאבקם של האזרחים הערבים הוא מאבק פוליטי, ואינו בשום אופן מאבק חמוש. אנחנו מתנגדים כלל וכלל לכל שימוש בנשק של הצעירים שלנו. ראש הממשלה נתניהו הוא זה שרוצה להפוך את הסכסוך מסכסוך פוליטי לדתי, ולכן נותן חסות לכניסות פרובוקטיביות של מתנחלים לשטח המסגד".