תביעת דיבה על סך חצי מיליון שקל שהגיש יעקב בורובסקי נגד ערוץ 10, רביב דרוקר, מיקי רוזנטל ורונאל פישר, צפויה להימחק בקרוב במסגרת הסדר גישור. לפני ימים אחדים הודיעו באי כוחם של בורובסקי, ערוץ 10, דרוקר ורוזנטל כי הגיעו להסדר המסלק את התביעה ומונע אפשרות להגישה מחדש. פישר מתנגד להסדר, שנערך בהיעדרו, ודורש מבורובסקי תשלום הוצאות.

בשנת 2012, במסגרת תוכנית התחקירים "המקור", שודרה כתבת תחקיר שהתמקדה בנציב בדימוס יעקב בורובסקי, לשעבר יועצו הבכיר של מבקר המדינה לענייני שחיתות. לפי הכתבה, בורובסקי הפך למאכער שניצל את היכרותו עם משרד המבקר כדי לדרוש מלקוחות תשלום עבור סיוע בהתמודדות עם המשרד. כשלוש וחצי שנים לאחר שידור הכתבה הגיש בורובסקי, יחד עם משרדו ושותפתו למשרד, תביעת דיבה נגד ערוץ 10, שם שודר התחקיר, ונגד מגישי "המקור" דאז רביב דרוקר ומיקי רוזנטל. בנוסף הופנתה התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד רון אביב, גם נגד רונאל פישר.

בורובסקי טען כי היה קשר בין הכתבה שהוכנה עליו ב"מקור" לבין התנהלות פסולה לכאורה של פישר, בין היתר בעזרה לרוזנטל כשזה הכין תחקיר על איש העסקים משה בובליל. לדבריו, לאחר שבובליל תבע את "המקור" בגין כתבה שהוכנה על אודותיו והגיע עם התוכנית להסכם פשרה, נדרשו הנתבעים לפצותו.

"חלק מהאתנן שנתנו הנתבעים לבובליל, על מנת שיסיר מעל ראשם את חרב התביעה", טען בורובסקי, "[...] היה בהבטחתם 'להביא לו את ראשו' של מי שהגיש בשעתו [...] את התלונות החמורות כנגד בובליל". במלים אחרות, בורובסקי טען כי כדי להימלט מהתביעה של בובליל ערכו ב"מקור" תחקיר עליו, וזאת בסיועו של עו"ד פישר.

דרוקר, רוזנטל וערוץ 10 הכחישו מכל וכל את הטענות של בורובסקי. באמצעות עו"ד עיינה נוימן ממשרד פישר-בכר-חן-וול-אוריון ושות' טענו הנתבעים כי לא היה כל קשר בין שתי הכתבות, והדגישו כי הכתבה על בורובסקי מתבססת על עובדות מוצקות. פישר, מצדו, טען להגנתו באמצעות עו"ד ניסים עזרן כי שמו שורבב לתביעה ממניעים זרים, וכי אין לו כל קשר להכנת הכתבה על בורובסקי.

כבר לפני כשלושה חודשים הודיע בורובסקי לבית-המשפט כי הצדדים ניהלו ישיבה ארוכה בפני המגשר, עו"ד עמוס גבריאלי, וכי הם בשלב של ניסוח משותף של הסדר גישור. בשבוע שעבר הודיעו כל הצדדים, למעט פישר, כי הגיעו להסדר גישור המסיים את כלל המחלוקות ביניהם, וביקשו מבית-המשפט למחוק את התביעה נגד כל הנתבעים, כולל פישר, ללא מתן צו להוצאות.

בתגובה הודיע פישר כי הליך הגישור התנהל והסתיים בלי שנטל בו חלק או ידע על הנעשה בו, ויש לראות בכך חיזוק לכך שהתביעה שהוגשה נגדו לא היתה אלא "מהלך טקטי לא ראוי" של בורובסקי. לפיכך דורש פישר מבית-המשפט להטיל על בורובסקי הוצאות.

השופטת שולמית ברסלב ביקשה את תגובת בורובסקי לדרישת פישר בטרם תחליט על עניין ההוצאות ותיתן להסכם הגישור תוקף של פסק דין.

עדכון, 25.6: השופטת שולמית ברסלב דחתה את בקשת פישר וקבעה כי לא יפוצה.

16717-05-15