שורה של חברות טכנולוגיה וקרנות מאחורי יוזמה חדשה למניעת "חדשות מזויפות". היוזמה, תחת השם "Open Brand Safety", היא אחת מכמה פעולות מתוכננות של גוף חדש בשם "יוזמת ההגינות בחדשות" ("News Integrity Initiative"). הגוף ממומן על-ידי מענק של 14 מיליון דולר ומנוהל על-ידי בית-הספר לעיתונות של אוניברסיטת העיר ניו-יורק (CUNY).

מאחורי היוזמה עומדים קרן קרייג ניומארק, קרן פורד, קרן הדמוקרטיה, קרן נייט וקרן טו; ענקית האינטרנט פייסבוק, חברות השיווק המקוון אופן-נקסוס, ארגון מוזילה, קרן ההשקעות בטאוורקס; חברות יחסי-הציבור וובר שנדיק, גרופ M ואדלמן, וסך הכל 19 גופים מתחומים שונים.

יוזמת OBS, שהוכרזה אתמול, היא מאגר כתובות אינטרנט של אתרים שיוכרזו ככאלו המציגים סיפורי חדשות שקריים או תכנים "קיצוניים". המאגר הפתוח יוצע למפרסמים ופרסומאים, במטרה לעודד אותם להחרים את האתרים שהוא מכיל.

מאחורי היוזמה עומדים כמה מהחברות הגדולות בתחום השיווק והפרסום המקוון. שתי החברות המובילות את היוזמה בפועל, מואט (MOAT) וסטוריפול (Storyful), שייכות לניוז-קורפ של רופרט מרדוק, מתאגידי התקשורת החזקים בעולם. "אנחנו רוצים לחנוק את אספקת המזומנים שלהם", אמר מנכ"ל סטוריפול.