עמוס רגב, העורך הראשי של "ישראל היום", יעזוב את תפקידו ויוחלף על-ידי עורך חדשות החוץ בועז ביסמוט – כך התבשרו הבוקר (30.4) קוראי החינמון. תחת רגב הפך "ישראל היום" לאחד משני עיתוני הדפוס הנפוצים בישראל – בזכות חלוקתו החינמית הנרחבת – אך גם צבר הפסדים של מאות מיליוני שקלים שכוסו על-פי הערכות באמצעות הזרמות קבועות מכיסיו של הבעלים, שלדון אדלסון.

רגב, שהיה חבר בגרעין המייסד של "ישראל היום", כיהן בתפקיד כבמעין משרת אמון מטעם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. שלמה בן-צבי, מי שהיה שותפו של אדלסון בישראל, חשף בעבר בתצהיר משפטי כי אדלסון דרש את מינויו של רגב וכי נתניהו היה מעורב גם הוא בבחירת העורך. עוד לפני כן, כשעבד בתפקידים בכירים בכלי תקשורת אחרים, היה רגב חבר בצוות הייעוץ האינטימי של נתניהו ("הצוללת") והשתתף באירועים פרטיים של משפחת נתניהו.

יחסיו הקרובים של רגב עם נתניהו נמשכו גם בעשור שבו עמד בראש "ישראל היום". לפי תחקיר ששודר בתוכנית "המקור", לקראת השקת החינמון ב-2007 נפגש רגב עם נתניהו באופן תכוף, ולפי דברים שנמסרו מנתניהו עצמו במהלך הליך משפטי שעודו מתנהל – הוא ורגב חברים ותיקים המשוחחים באופן קבוע בטלפון. עובדים בעיתון ששוחחו עם "העין השביעית" בשנים האחרונות סיפרו כי רגב מקיים שיחת טלפון קבועה ודיסקרטית מדי ערב, לקראת הורדת העיתון לדפוס – שאחריה הוא מכתיב שינויים במהדורה. נתניהו ורגב מסרבים להיענות לבקשת חופש מידע באשר למועדי ומשך השיחות ביניהם.

שלדון ומרים אדלסון עם בנימין נתניהו, שבועיים לאחר צאת הגיליון הראשון של "ישראל היום". ירושלים, 12.8.07 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

שלדון ומרים אדלסון עם בנימין נתניהו, שבועיים לאחר צאת הגיליון הראשון של "ישראל היום". ירושלים, 12.8.07 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

מחליפו של רגב, בועז ביסמוט, נהנה גם הוא מאמונו המלא של ראש הממשלה. הוא הצטרף ל"ישראל היום" ב-2008, ועמד מאז בראש מחלקת חדשות החוץ המצומצמת של החינמון. לפני כן עבד ככתב ב"מעריב" וב"ידיעות אחרונות", וכיהן במשך כארבע שנים כשגריר ישראל במאוריטניה, תפקיד שאליו מונה על-ידי שר החוץ דאז, סילבן שלום.

ב-2010 קיבל ביסמוט מנתניהו הצעה להתמנות לתפקיד דיפלומטי חשאי, ובאחד המסמכים שחוברו לצורך כך כתב אחד מעובדי משרד ראש הממשלה כי "בין ראש הממשלה למר ביסמוט מתקיימים יחסי אמון מלאים". במהלך מערכת הבחירות לנשיאות ארצות-הברית התקרב ביסמוט למועמד שבו תמך אדלסון, דונלד טראמפ, ריאיין אותו וכתב עליו טורים נלהבים. עוד קודם לכן הידק ביסמוט את קשריו עם אדלסון ועם אשתו מרים, ישראלית לשעבר.

לידיעה על חילופי הגברי בצמרת "ישראל היום" נלווה מכתב פומבי קצרצר מאת בעלי החינמון, שתיארו את עזיבתו של רגב כבחירה אישית שלו. "אנחנו מכבדים את רצונך לפרוש מהתפקיד", כתבו לו שלדון ומרים אדלסון, והודו לו על שירותיו. "חוללת מהפכה כפי שרק איש ערכי ומקצועי כמוך יכול היה לעשות. השילוב של אהבת הארץ ואהבת המקצוע, שהבאת איתך לעיתון תרמו לכך שמהר מאוד 'ישראל היום' הגיע להישגים רבים ואף הפך לעיתון המוביל במדינה", נכתב שם.

הידיעה על פרישת עמוס רגב מעריכת "ישראל היום" והחלפתו בבועז ביסמוט, וטורם של שלדון אדלסון ורעייתו מרים. "ישראל היום", 30.4.2017

הידיעה על פרישת עמוס רגב מעריכת "ישראל היום" והחלפתו בבועז ביסמוט, וטורם של שלדון אדלסון ורעייתו מרים. "ישראל היום", 30.4.2017

עם זאת, ייתכן שרגב לא עזב את משרת העריכה מרצונו. בדיווחים על הפרישה מזכירים הכתבים השונים כי בחודשים האחרונים נראה היה כי חלה התרופפות בסימביוזה שבין רגב ומשפחת נתניהו. מספר תצלומי היחצנות של שרה נתניהו בעיתון פחת, הכתב המדיני של העיתון שלמה צזנה הביע ביקורת מסויגת על נתניהו (ובין דובר לשכת נתניהו רן ברץ לבין העורך רגב התגלע כביכול עימות על רקע זה, כשהדובר סירב לאפשר לכתב להתלוות לטיסה של נתניהו), וכך גם הפרשן הבכיר של העיתון דן מרגלית.

רגב גם נקרא להעיד במסגרת פרשת "תיק 2000", החקירה המשטרתית שסביב הקלטות של שיחות בין נתניהו לבין מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, לסגירת דיל מלוכלך וסודי שבמסגרתו יוחלש "ישראל היום" תמורת סיקור חיובי ב"ידיעות אחרונות". בעבר דווח גם על מתח בין רגב להנהלה על רקע העיכובים שגרם בפיתוח הזרוע המקוונת של העיתון. ב"מעריב" דיווחה ליאורה גולדנברג-שטרן כי על סיום תפקידו של רגב הוחלט "בתום ישיבת הנהלה סוערת", שבסיומה "הובהל למערכת" ביסמוט ומונה למחליפו של רגב.

בעיתון יש מי שמקווים כי עול הצנזורה והפיקוח על התכנים בעיתון יוקל מעט, כעת כשהעורך הריכוזי רגב הוזז מתפקידו, אולם עיתונאים המכירים את ביסמוט מעריכים כי הלה ימשיך להסתובב ברחבי העולם ולא יעסיק את עצמו בעבודת העריכה היומיומית. במקרה כזה, ייתכן שמי שימלא את מקומו הוא ברוך רון, המשנה לעורך הראשי וחברו של ביסמוט.