מה צריך לקרות כדי לגרום לתקשורת הישראלית בשפה העברית להפסיק להדיר מהשידורים את אזרחי ישראל הערבים, ולהתחיל לתת להם ייצוג הולם? עידן רינג, מנהל המחלקה הציבורית בעמותת "סיכוי", דיבר על כך עם אורן פרסיקו לרגל פתיחת השנה השנייה של "מדד הייצוג" – מיזם מתמשך בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי והמחלקה לתקשורת של אוניברסיטת בן-גוריון (שהחליפה השנה את קרן ברל כצנלסון).

"אנחנו הבנו שאנחנו צריכים לשים סוג של תג מחיר: הם צריכים לשלם מחיר אם הם לא משנים את המצב", אומר רינג. ההשראה, הוא מספר, הגיעה מקמפיין השיימינג שניהלו חברות תא העיתונאיות נגד פאנלים ותוכניות שהדירו נשים.

"עיתונאים מאוד רגישים לתדמית שלהם – ואני אומר את זה עם סימפתיה למצב הקשה שבו התחום נמצא", אומר רינג, בעצמו עיתונאי לשעבר. "בנוסף לזה שלא משלמים להם טוב, ויש עליהם לחצים פוליטיים, והאמצעים שיש בידיהם להכין תוכניות טובות הולכים ומתמעטים, הם מאוד רגישים למוניטין שלהם. הם רואים בעצמם אנשים שמקדמים סדר יום חיובי, וצודק ושוויוני, והם מאוד לא רוצים להיתפס כאנשים שמפלים. אז החלטנו לקחת את הרעיון הזה של שיימינג מקמפיין הדרת הנשים, ולהפוך אותו לסיסטמטי, לשיטה ממש, וללכת עד הסוף עם עניין ההשוואה".

הראיון התקיים במסגרת מגזין התקשורת של "העין השביעית" בערוץ הטלוויזיה העצמאי "חללית טי.וי"

אורן פרסיקו ועידן רינג באולפן "החללית", 2017 (צילום מסך)

אורן פרסיקו ועידן רינג באולפן "החללית", 2017 (צילום מסך)

*   *   *

להרשמה לכנס "עושים שינוי" - שנה למדד הייצוג