"טראמפ ב-1988: 'רפובליקאים – הבוחרים הכי טיפשים'", קראה כותרת ידיעה שפורסמה אתמול באתר nrg. לפי הידיעה, שנחתמה על-ידי מערכת nrg, "תמונה שרצה בווטסאפ בשעות האחרונות מעלה תהיות לגבי דרכו של דונלד טראמפ בדרך לנשיאות ארצות-הברית כמועמד הרפובליקאים".

הכתב האלמוני הסביר כי "בתמונה נכתב ציטוט של הנשיא האמריקאי הנבחר משנת 1988, בראיון למגזין 'פיפל', שבו אמר כי 'אם אצטרך לרוץ לנשיאות, אני מעדיף לרוץ כרפובליקאי. הרפובליקאים הם הבוחרים הכי טיפשים במדינה. הם מאמינים לכל דבר שמתפרסם ב-Fox News. אני יכול לשקר להם והם עדיין 'יאכלו' את זה. אני בטוח שהתוצאות שלי יהיו מעולות אם ארוץ במפלגה הזאת'".

nrg: "ציטוטים מהראיון הופצו מאז שעות הבוקר". 10.11.16 (צילום מסך)

nrg: "ציטוטים מהראיון הופצו מאז שעות הבוקר". 10.11.16 (צילום מסך)

אלא שהנשיא הנבחר של ארצות-הברית מעולם לא אמר דבר כזה. למעשה, הברווז העיתונאי הזה הופרך כבר לפני שנה.

נראה שבמערכת nrg כמעט הצליחו להימנע הפעם מלפרסם ברווז עיתונאי, שכן מי שחיבר את הידיעה שם לב כי "דבריו הבוטים של הנשיא החדש של אמריקה פורסמו לראשונה באתרים שונים מעבר לים כבר לפני כשנה", אבל הוא לא שם לב שכבר אז נבדק הציטוט ונמצא שקרי.

זו אינה הפעם הראשונה שאתר nrg מפרסם ברווז עיתונאי. בשנים האחרונות פורסמה בו ידיעה על שיר של דאע"ש שנשלח לאירוויזיון, ידיעה אחרת עסקה באשה שהפילה את עוברה כי היה בן זכר, עוד דיווחו על כך שהתובע הכללי של ארצות-הברית עבר לעבוד כלוביסט במורגן-צ'ייס, על השבתה כללית של תיאטרוני ילדים, על סרט סאדו-מזוכיסטי בכיכובה של בריטני ספירס, ואף פרסמו סרטון העוקב אחר קורותיה של חבילת חמאה שהושארה מחוץ למקרר.