לקראת תחרות האירוויזיון, שאמורה להתקיים בעוד כשבועיים בשבדיה, התפרסמה במדור התרבות של nrg כתבה מאת עידוא דגן שבוחנת את "כל החששות" לקראת האירוע. בין היתר הוזכרו האיומים בהקשר של דאע"ש. לא איומים לבצע פיגוע בתחרות, אלא האיום של ארגון הטרור לזכות באירוויזיון באמצעות שיר מטעמו.

"בדקנו כיצד ערוכים גורמי הביטחון הישראלים והשבדים לנושא ומצאנו שדאע"ש כבר מוכנים עם שיר משלהם לאירוויזיון", נכתב בכותרת המשנה לכתבה ב-nrg. בהמשך דווח כי "אפילו ארגון המדינה האסאלמית דאע"ש נסער מהשינויים שנערכו בשיטת ההצבעה וסיכום הנקודות באירוויזיון השנה".

לפי הדיווח, "פקידי התעמולה" בארגון הודיעו על "השיר שייצג אותם לכאורה באירוויזיון". מדובר, כך דיווח דגן, בשיר בשם "מוות למערב", "המבוסס על המגה להיט 'אהבה מדממת' של ליאונה לואיס, רק שבמקום מלים על מציאת אהבה אחרי שברון לב, הם החליפו למלים אודות בנייתה של מדינה איסלמית אחת תחת חוקי האסלאם".

ידיעה באתר nrg, המתבססת על אתר סאטירי. 24.4.2016

ידיעה חדשותית באתר nrg, השאובה מאתר סאטירי. 24.4.2016

בידיעה מאת דגן צוטט דובר מטעם דאע"ש שטען כי "אמנם השיר אולי נשמע די כבד בגלל הנושא, אך אנחנו בטוחים שקהל רחב ברחבי העולם יאהב את הבלדה המרוממת. כך או כך, עדיין יש לו סיכוי הרבה יותר גדול לזכות מאשר השיר המייצג את בריטניה".

כפי שהבחין אוריה כנף, הדיווח של nrg על השיר של דאע"ש לאירוויזיון מתבסס על ידיעה שפורסמה באתר סאטירי בריטי בשם "The Poke", שהסלוגן שלו הוא "זמן מבוזבז כהלכה".

זו אינה הפעם הראשונה שב-nrg מפרסמים הלצות סאטיריות כאילו היו דיווחים חדשותיים אמיתיים: בעבר דיווחו באתר על אשה שהפילה את עוברה כי היה בן זכר, על כך שהתובע הכללי של ארה"ב עבר לעבוד כלוביסט במורגן-צ'ייס, על השבתה כללית של תיאטרוני ילדים, על סרט סאדו-מזוכיסטי של בריטני ספירס, ואף פרסמו סרטון העוקב אחר קורותיה של חבילת חמאה שהושארה מחוץ למקרר.

Read this article in English