אתר "גלובס" הסיר ידיעה על נתוני גלישה ודירוג אפליקציות בישראל, לדברי עורך האתר – לא משום שפגעה בשותף מסחרי אלא כי כללה אי-דיוקים מהותיים. על הסרת הידיעה פורסם לראשונה באתר Ice.

אתמול פרסם "גלובס" ידיעה מאת יונתן כיתאין על תוצאות מחקר של חברת Similarweb. לפי בדיקת החברה, אתר ynet היה אתר החדשות המוביל בחודש אוגוסט האחרון והאפליקציה של ynet דורגה במקום הראשון מבין האפליקציות בתחום החדשות. למקום השני, בשתי הקטגוריות, הגיעה המתחרה העיקרי של ynet בשוק החדשות המקוונות – "וואלה". בשני המקרים, הפער בין ynet ל"וואלה" היה ניכר.

הידיעה, שראתה אור אמש במהדורת הדפוס של "גלובס", פורסמה במקביל גם באתר "גלובס", אולם מי שינסה כעת לגלוש לכתובת העמוד שבו הופיעה הכתבה יגיע למבוי סתום.

"גלובס", 26.9.2016

"גלובס", 26.9.16

בדיון שהתפתח בעמוד הפייסבוק של ברק קלמנוביץ', סמנכ"ל השיווק של אתר ynet, כתב קלמנוביץ' בגנות הסרת הידיעה. "בושה וכלימה", כתב, "והמבין יבין". תומר נחום, מנהל המכירות באתר mako, הצטרף לדיון וטען כי זו "פחדנות לשמה". בהמשך, כשאחד המגיבים תהה מדוע "גלובס" הסיר את הכתבה כתב נחום: "תראה את 'וואלה' ותבין".

ל"גלובס" ול"וואלה" שיתוף פעולה מסחרי הכולל החלפת תכנים. מוקדם יותר השנה אף דווח ב"דה-מרקר" כי ב"וואלה" ביקשו להפיק חינמון באמצעות בית-הדפוס של "גלובס", שיופץ יחד עם עיתון הערב. ב"וואלה" הכחישו את הפרסום ובסופו של דבר החליטו להימנע מהרחבת שיתוף הפעולה בין הגופים לשוק הדפוס.

כיתאין סירב להגיב. בדוברות "גלובס" הפנו לידיעה שפורסמה היום באתר ובה נטען כי הידיעה הקודמת הוסרה משום ש"נמצאו אי-דיוקים מהותיים בנתונים וסתירות לא פשוטות בין נתוני Similarweb כפי שנשלחו לכתב 'גלובס' לבין נתוני Similarweb כפי שמופיעים במערכות האינטרנטיות למנויים של החברה".

"אכן", הסביר עורך אתר "גלובס" דורון אביגד, "'וואלה' ו'גלובס' מצויים בשיתוף פעולה תוכני נרחב, אולם הידיעה היתה נשארת באתר 'גלובס' אם רק היו הנתונים הגיוניים ועקביים בכל מערכות Similarweb".

מ"וואלה" נמסר בתגובה כי החברה "לא פנתה ל'גלובס' בדרישה להסרת האייטם המדובר". עוד נמסר מ"וואלה" כי "בהתאם לנתוני גוגל-אנליטיקס המותקן באתר 'וואלה' עומדים הביקורים (Visits) באתר על 70 מיליון בחודש, יותר מכל אתר ישראלי אחר".

לפי "וואלה", "המדידה בגוגל אנליטיקס היא מדידה בפועל של הטרפיק באתר שעה שהמדידה של Similarweb מבוססת על הערכות ומדגמים של פאנל גולשים. Similarweb עצמה קוראת לאתרים בהם מותקן GA לחברם למערכותיה על מנת להגדיל את הדיוק של הערכותיה. ואכן, מזה חצי שנה מחוברות מערכת GA המותקנת ב'וואלה' למערכות Similarweb. בהתאם מציגה גם Similarweb את הנתון של 70 מיליון ביקורים בחודש ומציינת כי נתוני 'וואלה' מאומתים (verified)".