התוכנית ה-66 של "קול העין", הפעם בהנחיית איתמר ב"ז ונמרוד הלברטל, נפתחת בשיחה עם ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, בעקבות מחקר שפרסמה לאחרונה יחד עם ד"ר גיא לוריא ובו מתווה לפירוק הצנזורה הצבאית ובנייה של מנגנון חלופי המותאם לימינו.

השיחה עם ד"ר שוורץ-אלטשולר נערכת על רקע הגישה הבעייתית של הצנזורית החדשה, אריאלה בן-אברהם, ועל התערבותה של הצנזורה בסיקור של תחומים שלכאורה אינם קשורים באופן ישיר לבטחון המדינה, כמו חברת קצא"א, ודיווח שהתפרסם בשבוע שעבר ב"הארץ" על טבח שביצעו חיילי צה"ל באחת ממלחמות ישראל.

במקרה של קצא"א דווח ב"דה-מרקר" כי מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, פנה לצנזורה וביקש מאנשיה למנוע מהתקשורת לעסוק בדיונים על עתיד החברה. "אני חושבת שהפנייה הזאת היא לא פחות משערורייה, והיא מלמדת למה באמת מוסד הצנזורה צריך לחלוף מן העולם", אמרה ד"ר שוורץ-אלטשולר בהקשר זה.

הנושא הבא הוא שקיפות במערכת המשפט: בשבועות האחרונים פרסמה העיתונות הכלכלית כמה וכמה גילויים על ניגודי העניינים של שופטים ושל בכירים במשרד המשפטים. שניים מהעיתונאים החתומים על הפרסומים הללו הם עורכת מדור המשפט של "דה-מרקר", אפרת נוימן, וכתב "גלובס" גור מגידו. בשיחה עמם הסבירו השניים מדוע מדובר במידע שהיה על המדינה לחשוף באופן יזום.

את התוכנית חותמת שיחה עם נעם רותם, בלוגר ("גודווין צדק") ואחד מהכותבים באתר "שיחה מקומית". רותם חשף לאחרונה יחד עם הכותב האנונימי ג'ון בראון נתונים חדשים על כתבי האישום שמגישה המדינה בגין הסתה ברשת. "הנתונים שקיבלנו מראים באופן חד-משמעי שכתבי האישום שמוגשים על עבירות של הסתה מוטים באופן מאוד-מאוד חזק נגד פלסטינים", אמר.

"למשל, בשנת 2016 הוגשו 37 כתבי אישום. אף אחד מהם לא נגד יהודי. בשנת 2015 הוגשו 43 כתבי אישום, מתוכם רק שלושה נגד יהודים", פירט, וציין כי בשורה של מקרים שהובאו ב"שיחה מקומית", יהודים פרסמו באופן גלוי הצהרות הרבה יותר חריפות מאשר אלו שבגינן הועמדו לדין ערבים ישראלים ופלסטינים תושבי ירושלים והגדה המערבית.

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית". עורכת מוזיקלית: חן ליטבק.