יועצת התקשורת אורית גלילי-צוקר תפצה את הצלם אפי שריר בשל פרסום תצלום שצילם בלא לתת קרדיט, כך סוכם השבוע בבית-משפט השלום בנצרת. שריר הוא מי שצילם לפני קרוב לעשור את שר הביטחון דאז, עמיר פרץ, מביט מבעד למשקפת שעדשותיה חסומות. לפני כשנתיים חויב אתר "וואלה" לפצותו ב-6,000 שקל בגין פרסום התצלום בלא מתן קרדיט. בשנה שעברה חויבה מפלגת מרצ לפצותו ב-14 אלף שקל בגין פרסום התצלום. כעת הגיע תורה של גלילי-צוקר.

בכתב התביעה שהגיש באמצעות עו"ד נדב גרינולד טען שריר כי בשנים האחרונות פרסמה גלילי-צוקר את התצלום בבלוג שלה ברשת החברתית "דה-מרקר קפה" בשלוש הזדמנויות שונות, ובכל פעם בלי מתן קרדיט. בשל כך תבע את הוצאת עיתון הארץ בע"מ, מפעילת הרשת החברתית, ואת גלילי-צוקר עצמה. הוא דרש פיצוי בסך 60 אלף שקל.

גלילי-צוקר טענה להגנתה, באמצעות עו"ד עמית דינר, כי התביעה נגדה הוגשה בשיהוי ובחוסר תום לב, כי פרסמה את התצלום של שריר פעם אחת בלבד ולא שלוש פעמים, וכי ברגע שהתקבל אצלה מסר מהצלם הסירה את התצלום מהבלוג שלה. בנוסף טענה כי עשתה שימוש בתצלום כליווי למאמר ביקורת על התנהלותו של עמיר פרץ "ללא קשר עם נושא התמונה הספציפית". לדבריה, היא השתמשה "בתמונה ש'רצה' ברשת זה זמן רב", ובעצם הפכה ל"מם".

ב"הארץ" טענו, באמצעות עו"ד דור ליאונד, כי החברה אינה אחראית לפרסומים ברשת "דה-מרקר קפה" שכן מדובר בתוכן גולשים. "אתר הקפה הינו 'רשת חברתית' המכיל עשרות קהילות ואלפי בלוגרים, שהתכנים בו מועלים על-ידי הגולשים באופן עצמאי, ללא עריכה מצד הנתבעת", הובהר בכתב ההגנה של "הארץ". משום כך, גרסו, שריר צריך להפנות את טענותיו לגלילי-צוקר בלבד.

השבוע התקיים דיון בתביעה בפני הרשמת הבכירה שרונה צור-גינור מבית-משפט השלום בנצרת. לפי הפרוטוקול, במהלך הדיון ניתנה הצעה לסיום התיק, ולאחר שהצדדים דנו בה החליטו באי כוחם של שריר ושל גלילי-צוקר לסיים את המחלוקת המשפטית ביניהם. לפי הסיכום שאליו הגיעו, גלילי-צוקר תשלם לשריר 6,600 שקל בלי להודות בכל טענה, והתביעה נגדה תידחה.

התביעה נגד "הארץ" תימשך, אך לא בגין הפרסומים של גלילי-צוקר, אלא בגין פרסום נוסף של התצלום שהופיע ב"דה-מרקר קפה", בבלוג של גיא משיח.

6989-03-15