התוכנית ה-64 של "'קול העין", הפעם בהנחיית איתמר ב"ז ונמרוד הלברטל, נפתחת בשיחה עם ח"כ יעל כהן-פארן מהמחנה-הציוני. על הפרק: ההודאה הכנה והמפתיעה של עובדת בתוכנית "העולם הבוקר" שלפיה לא ניתן לעסוק בתוכנית באופן ביקורתי בבתי-הזיקוק משום שהם שייכים לעידן עופר ואהוד אנג'ל, בעלי השליטה בזכיינית רשת, שבה משודרת התוכנית. בדיקה שערך אורן פרסיקו לאחר מכן הפריכה את טענת הזכיינית שלפיה התקרית אינה משקפת את קו העריכה הקבוע של התוכנית.

כהן-פארן, שהגיעה לכנסת לאחר שהובילה מאבקים סביבתיים, טוענת כי ערוץ 2 ו"ידיעות אחרונות" הם "חוד החנית" של כלי התקשורת המסקרים את תחום הסביבה באופן המשרת את האינטרס של מזהמיה – בעלי הון מהחזקים במשק. לדבריה, גם כאשר עוסקת התקשורת בנושאי סביבה, הדבר נעשה בדרך כלל תוך הימנעות מציון שמותיהם של בעלי ההון וקשירתם לנזקים שגורמים המפעלים שברשותם.

המרואיינת הבאה היא לי ירון, כתבת הרווחה והשרון של "הארץ", שפרסמה בחודש יולי האחרון יחד עם כתבת המשפט שרון פולבר תחקיר מקיף על ראש עיריית נתניה מרים פיירברג וחוג מקורביה. התחקיר העלה חשדות למעורבות בעייתית של פיירברג וסביבתה הקרובה בעסקי הנדל"ן בעיר. השבוע, כמעט חודשיים לאחר מכן, נעצרו פיירברג וכמה מכוכבי התחקיר בחשד לביצוע עבירות שחיתות.

בשיחה איתה מדברת ירון על העבודה על התחקיר, שארכה כמה חודשים, על האיומים שקיבלה ועל היחס לגילויים שלה ושל פולבר: כלי התקשורת התעלמו מהתחקיר בזמן אמת אך נזכרו בו כעת, לאחר פרסום דבר המעצרים.

שר הפנים לשעבר מאיר שטרית, פטרון המאגר הביומטרי הישראלי, מציג דוגמה לתעודת זהות חכמה בשנת 2008 (צילום: ליאור מזרחי)

שר הפנים לשעבר מאיר שטרית, פטרון המאגר הביומטרי הישראלי, מציג דוגמה לתעודת זהות חכמה בשנת 2008 (צילום: ליאור מזרחי)

המרואיינת השלישית בתוכנית היא פרופ' קרין נהון מהמרכז הבינתחומי הרצליה ואוניברסיטת וושינגטון, חברת התנועה לזכויות דיגיטליות. פרופ' נהון מדברת על שתי עזיבות פתאומיות בגופים האחראים על פרויקט המאגר הביומטרי: בשבוע אחד נודע כי ראש רשות המאגר ומנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה פורשים מתפקידיהם. לדבריה, הפרשנות המתבקשת היא שהשניים עוזבים על רקע המחלוקות הפנימיות בקרב הגופים המעורבים בבניית המאגר.

התוכנית נחתמת בשיחה עם ברנרד טנוס, מנהל התוכניות של הלא-TV ומגיש בערוץ. בשבוע שעבר קיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מפגש סגור עם עיתונאים בכלי תקשורת ישראלים בשפה הערבית. טנוס, שנכח בפגישה, חלק כמה פרטים על האירוע וציין: "החידוש המרענן הוא שיש פגישה. אפשר להגיד על נתניהו מה שרוצים, אבל הוא ראש הממשלה היחיד שהתייחס לתקשורת הערבית ככה".

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית". עורכת מוזיקלית: חן ליטבק.