עיתון "אל קודס", היוצא לאור בירושלים, יפרסם התנצלות ויפצה משפחה המתגוררת בעיר בעקבות פרסום ידיעה על מצוקתה, כך סוכם לאחרונה בפשרה שהתקבלה בבית-משפט השלום בעכו.

בשנת 2012 פרסם "אל קודס" ידיעת המשך לדיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית WAFA, על מצוקת משפחת דאיה המתגוררת בעיר העתיקה בירושלים. המשפחה טוענת, באמצעות עו"ד מונא לידאוי-מסעוד, כי הדיווח המקורי של סוכנות הידיעות נעשה במרמה ובלא אישורם, כלל פרטים אינטימיים על בני המשפחה, בגירים כקטינים, ופגע בה אנושות. המשפחה הגישה תביעה בסך 1.5 מיליון שקל נגד סוכנות הידיעות הפלסטינית וכתביה, וכן נגד העיתון הרשמי של הרשות, "אל-חיאת אל-ג'דידה", שפרסם את הידיעה בדפוס. בנוסף הוגשה התביעה נגד "אל קודס" בשל פרסום ידיעת ההמשך על המשפחה.

בני משפחת דאיה טענו כי הפרסום כלל כזבים ולשון הרע, השפיל אותם, ואף חולל סכסוך בין בני המשפחה המורחבת, שהוביל להידרדרות במצבה הרפואי והנפשי של אם המשפחה. לפי כתב התביעה, לאחר פרסום הכתבה החלו תושבים בשכונת מגורי המשפחה לקרוא לאם המשפחה "יא מג'נונה" ("משוגעת") ולילדיה "יא ולאד אלמג'נונה" ("ילדי המשוגעת").

בעיתון "אל קודס" טענו להגנתם, באמצעות עו"ד סירין זרייק ולילא ח'ורי, כי פרסמו את הדיווח כידיעת המשך "תוך ציון מקור הכתבה, ומבלי לאמת את תוכן הדברים ומבלי להוסיף להם נופך של אמינות", וזאת "בתום לב, מתוך שכנוע בדבר אמיתות העובדות שבכתבה וחוקיות הפרסום". בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת הרשמיים של הרשות הפלסטינית, הדגישו ב"אל קודס", הפרסום בעיתון שלהם הופיע בלא תצלום של התובעים ובלא חלק מהמידע שנטען כי הפר את צנעת הפרט שלהם.

לפני ימים אחדים הודיעו "אל קודס" ומשפחת דאיה לבית-המשפט כי הגיעו להסכם פשרה שלפיו מבלי להודות בכל טענה ישלם העיתון לתובעים 35,265 שקל, יסיר את הכתבה מאתר האינטרנט של העיתון ויתחייב שלא לפרסם עוד דיווח על המשפחה בלא הסכמה בכתב תוך אישור מראש שיינתן בפני נוטריון. כמו כן התחייב העיתון לפרסם הודעת התנצלות בזו הלשון:

העיתון 'אל-קודס' מביע את התנצלותו הכנה בפני משפחת דאיה בעקבות ידיעה שפורסמה בגיליון יום ו' 3.10.12 תחת הכותרת 'אם מחמד אל-דאיה, עדות להתפשטות העוני בירושלים'. זאת במסגרת הסכם ששני הצדדים הגיעו אליו בבית-משפט השלום בעכו"

התביעה נגד סוכנות הידיעות הפלסטינית WAFA ועיתון הרשות "אל-חיאת אל-ג'דידה" עודנה נמשכת.

32139-08-14