"גיליון מיוחד ליום הזיכרון לשואה ולגבורה", קורא כיתוב בולט שהודפס הבוקר במעלה שער "ישראל היום". אלא שבמובן אחד מסוים ולא שולי, הגיליון שהפיצו היום מחלקי העיתונים בסרבלים האדומים לא היה מיוחד כלל ועיקר: גם הבוקר הוקדשה הכותרת הראשית של "ישראל היום" למסר דרמטי שהשמיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כמו בכל יום שואה בשבע השנים האחרונות.

נאום נתניהו בכותרת הראשית של "ישראל היום", 2016-2010 (לחצו להגדלה)

נאום נתניהו בכותרת הראשית של "ישראל היום", 2016-2010 (לחצו להגדלה)

בחינמון הנפוץ, המשמש שופר לצרכים התקשורתיים והפוליטיים של נתניהו ושל סביבתו הקרובה, בוחרים בכל שנה להבליט אמרה אחרת של המנהיג, שנאומיו נוטים לעסוק בהיתכנותה של שואה שנייה, באנטישמיות מודרנית ובהדיפת הביקורת העולמית על מדיניותו.

השנה הקדישו עורכי "ישראל היום" את הכותרת לקביעה כי "האנטישמיות לא מתה עם היטלר בבונקר". אף עיתון ישראלי אחר לא בחר לשבץ בכותרתו הראשית את הקביעה הזו של נתניהו, או כל חלק אחר מנאומו המסורתי.

במערכת "ישראל היום", המנהלת בימים אלה מאבק משפטי שנועד למנוע חשיפה של מידע על שיחותיו הסודיות של נתניהו עם העורך הראשי עמוס רגב, עשויים לטעון שנאום חגיגי ומושקע של ראש ממשלה הוא תמיד חומר לכותרות ראשיות – על אחת כמה וכמה במועד כמו יום השואה, שבו רוב העיתונים ממילא משעים את סדר היום החדשותי ומיישרים שורות.

ההסבר הזה היה מתקבל על הדעת אילולא הופרך על-ידי ההיסטוריה הקצרה של "ישראל היום" עצמו. ביום השואה של שנת 2008, הראשון שצוין בחינמון, כיהן אהוד אולמרט בתפקיד ראש הממשלה. ב"ישראל היום" בחרו להצניע את דבריו בין דבריהם של שאר הדוברים המכובדים. הכותרת הראשית עסקה במתקן לשריפת גופות.