סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי התארחה במוצאי-שבת בתוכנית הסאטירה "גב האומה" בערוץ 10 והתבטאה, בין היתר, בנוגע לקשר המוכחש של ראש הממשלה בנימין נתניהו והעיתון "ישראל היום" שבבעלות שלדון אדלסון.

"יש לי סקופ, יש לי סקופ, יש לי סקופ", אמרה חוטובלי, "יש שר חוץ במדינת ישראל, יש לו אנגלית משובחת, עם ותק דיפלומטי אדיר, קוראים לו בנימין נתניהו, ואני אגיד לך את היתרון הבולט שלו, בשונה מהרבה מאוד שרי חוץ קודמים, הוא מתואם במאה אחוז עם ראש הממשלה. זה דבר שלא היה כאן הרבה שנים, ובשעות הפנאי הוא גם עורך של העיתון המרכזי והגדול והנפוץ במדינה". חוטובלי אף פירסמה את הסרטון בדף הפייסבוק שלה.

בניגוד לסגניתו במשרד החוץ, נתניהו מתייחס לסוגיית הקשר בינו לבין "ישראל היום" ברצינות גמורה. רק לאחרונה טען נתניהו, בתגובה לבקשת ערוץ 10 לחשוף את מועדי שיחותיו עם אדלסון ועם עורך "ישראל היום" עמוס רגב, כי הם "חברים אישיים" ושיחותיו עימם אינן נוגעות "בעניינים מיניסטריאליים". בהמשך, בתגובה לעתירת ערוץ 10 לחשוף את המידע, טענה הפרקליטות בשמו של נתניהו כי אסור לחשוף מידע זה דווקא מפני שהוא עלול ללמד על קשר פסול בין נתניהו לבין "ישראל היום".

גם ב"ישראל היום" לא מתייחסים בבדיחות הדעת לשאלת ההשפעה של נתניהו על התכנים בעיתון, ומכחישים אותה שוב ושוב, למרות התמיכה הבולטת והעקבית של העיתון בקריירה הפוליטית של נתניהו, בפרסומים בעיתון וגם במה שלא מתפרסם בו. "לקביעה כאילו 'ישראל היום' מבקש כל כולו לקדם את המשיב 2 [בנימין נתניהו] אין בסיס משפטי", טענו באי-כוחו של העיתון בתגובה לעתירה שטענה כי העיתון עובר על חוק התעמולה. מוקדם יותר, בתגובה לתחקיר "המקור" על "ישראל היום", אף טענו בעיתון כי מדובר בדברים "מופרכים, חסרי יסוד ודיבתיים".

בנימין נתניהו ושלדון אדלסון (צילום: פלאש 90)

בנימין נתניהו ושלדון אדלסון (צילום: פלאש 90)

גם בכנסת התייחסו כבר לאמירתה של חוטובלי. ביום שני התכנסה השדולה לחופש העיתונות וחופש הביטוי בראשות ח"כ קסניה סבטלובה. "סגנית השר ציפי חוטובלי התראיינה במוצאי-שבת בתוכנית המצליחה והמצוינת 'גב האומה' ושיבחה שם את ראש הממשלה על איזה שר חוץ מצוין הוא, ואיך עם כל עיסוקיו הרבים כמה הוא מפנה לזה זמן, ובמסגרת עיסוקיו הרבים היא מנתה גם אתה היותו של העורך הראשי של העיתון הנפוץ ביותר במדינה", אמרה ח"כ מרב מיכאלי, שבן-זוגה ליאור שליין מגיש את התוכנית.

"נכון ש'גב האומה' היא תוכנית סאטירה ואומרים בה גם דברים מצחיקים, אבל מי שמאזין לתשובתה של סגנית השר לא ישמע הרבה בדיחות בדבריה. ולכן כל הדיבור צריך להיות קודם כל כפוף להבנה הזאת, שיש במדינת ישראל מאז 2007 מציאות תקשורתית אחרת לגמרי ממה שהיתה קודם", הוסיפה מיכאלי.