לפני שמונה שנים ריאיין "ידיעות אחרונות" את האנס בני סלע באמצעות באי-כוחו והעביר לידיהם את הראיון המלא טרם פרסומו לצורך אישורם, כך עולה מכתב הגנה שהוגש בשבוע שעבר לבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו.

הראיון המדובר התפרסם בשנת 2006 בחתימת שוש מולא, זמן קצר לאחר שסלע ברח מכלאו ונתפס. בשנה שעברה הגיש סלע, שנידון ל-35 שנות מאסר בגין עבירות מין ועוד ארבע שנות מאסר בגין הבריחה מכלאו, תביעה נגד "ידיעות אחרונות", מולא ובאי-כוחו לשעבר, עורכי-הדין אורית חיון וצפריר יגור. במרכז התביעה, בסך מיליון שקל, הטענה כי הנתבעים רימו אותו, פגעו בפרטיותו, הוציאו דיבתו ופירסמו ראיון שמעולם לא העניק. התביעה הוגשה לבית-המשפט ימים אחדים לפני שחל עליה חוק ההתיישנות.

"בכתבה זו, הנחזית להיות ראיון בלעדי עם התובע, הוכנסו אמירות שכביכול נאמרו בראיון ישיר עם הכתבת והם גם תחומים בגרשיים כסימן לציטוט כביכול של דברי התובע", כתב סלע, המייצג את עצמו, בתביעתו. "התובע יטען שלכתבת לא עמדה כל ראיה לכך שמדובר בראיון עם התובע כשזו המציאה מפרי דמיונה משפטים שהם כביכול דברים שצוטטו מהתובע". לדבריו, הוא "בכלל לא שוחח עימה ובטח גם שלא התראיין מולה".

לטענת סלע, "כל פרסום הכתבה הזו היא תרמית אחת גדולה אשר נועדה היא לגריפת רווח כספי לנתבעים ולפרסום והאדרת שמם, כאשר כל זאת נעשה תוך פגיעה בפרטיותו של התובע". לדבריו, עורכי-דינו באותה תקופה השתמשו בו כדי לקדם את עצמם וכלל לא הציגו לו את השאלות שצוטטו בראיון. "ידיעות אחרונות", הוא מוסיף וטוען, התרשל כשלא וידא כראוי כי אכן הסכים להעניק את הראיון והשיב את התשובות כפי שנמסרו לעיתון באמצעות עורכי-דינו.

בכתב ההגנה, שהוגש על-ידי עו"ד ירון חנין ממשרד ליבליך-מוזר, פורט התהליך שבמסגרתו התבצע הראיון: "העיתון העביר לפרקליטיו של התובע בעת ההיא [...] רשימת שאלות, עליהן התבקש להשיב התובע, לצורך פרסום ראיון עיתונאי עימו. הפרקליטים נפגשו עם התובע בכלאו, מסרו לו את רשימת השאלות שהעבירו הנתבעים, וציינו בפניו כי הנתבעים מעוניינים לפרסם ראיון עימו על יסוד תשובותיו לשאלות שיועברו לעיתון באמצעות פרקליטיו. התובע נתן הסכמתו המפורשת לביצוע הראיון בדרך זו. התובע השיב על השאלות שנמסרו לו, מסר את תשובותיו לפרקליטיו, ואלה הועברו על-ידיהם לעיתון.

"[...] יתרה מזאת, בטרם פרסום העבירו הנתבעים לפרקליטיו של התובע עותק מהראיון, על מנת שעורכי-הדין יאשרו כי הדברים המצוטטים משקפים נאמנה את הדברים שנאמרו על-ידי התובע. הכתבה פורסמה רק לאחר שפרקליטיו של התובע אישרו את הדברים ונתנו את הסכמתו של התובע לפרסום הדברים".

עוד טוען בא-כוחו של "ידיעות אחרונות" כי מהפרסום לא עלה שמדובר בראיון ישיר שערכה מולא עם סלע, אלא ההפך הגמור. בכותרת המשנה של הכתבה, מודגש בכתב ההגנה, נכתב: "מתאו המבודד בכלא עונה האנס הסדרתי לשאלות '7 ימים'", ובתיבה שהוצמדה לכתבה הובהר כי הראיון בוצע באמצעות שליח.

לפי בא-כוחו של "ידיעות אחרונות", התביעה של סלע היא "תביעה אבסורדית שיש בה משום עזות מצח וגסות רוח" ויש לדחות אותה על הסף.

טרם הוגש כתב הגנה מטעם עורכי-דינו לשעבר של סלע.

39092-12-13