חיים ועדנה אברהם, הוריו של החייל המנוח בני אברהם, יוכלו להגיש לבית-המשפט כתבה המעידה כי האתר "עניין מרכזי" פירסם זמן קצר לאחר חטיפת בנם כתבה שכרכה את האירוע בענייני סחר בסמים, על אף תום שלב הראיות במשפט. כך החליטה השבוע סגנית נשיא בית-המשפט המחוזי בתל-אביב–יפו, השופטת דרורה פלפל. בני הזוג אברהם תובעים מיצהר שלושה מיליון שקל על הוצאת לשון הרע, בטענה כי הכתבה שפירסם זמן קצר לאחר החטיפה חוללה גל שמועות שנפוץ בארץ וקשר את בנם לעסקת סמים.

יצהר הכחיש שפירסם אי-פעם כתבה שבה נקבע כי החיילים עסקו בסחר בסמים, וטען שרק צוין כי נבדק חשד לכך. בחקירתו בבית-המשפט אף טען כי "מעולם לא הוזכר בכתבה זו עניין סמים ולו ברמז". לאחר תום שלב הראיות, נמצאה במרתף ביתו של אבי אחד מעדי התביעה הדפסה של כתבת המשך לכתבה שעומדת במוקד הדיון המשפטי. מכתבה זו עולה כי יצהר אכן פירסם סמוך למועד החטיפה כתבה הכורכת את המעשה בענייני סמים. יצהר טען כי אינו זוכר שפירסם אי-פעם כתבת המשך כזו.

השופטת פלפל הדגישה בהחלטתה לאשר את קבלת הראיה כי "ראיה מסוג זה, שעל-פי מה שנמסר בתצהיר הינה מבית מדרשו של המשיב מס' 1, מתייחסת לנושא באותה רוח, ומתייחסת גם לכתבה נשוא התובענה, הינה בהחלט ראיית הזמה/הפרכה, ובמיוחד כשהמשיב מס' 1 הכחיש בעת המשפט את עצם קיומה, ולחלופין גם את תוכנה. הבאת הראיה היא הן לצורך עצם קיום הכתבה והן לגבי מהימנות עדות המשיב מס' 1".

בעקבות החלטת השופטת הוגש לבית-המשפט העתק מהדפס הכתבה. תחת הכותרת "סוחר סמים לבנוני פיתה את שלושת חיילי צה"ל וסייע לחטיפתם על-ידי החיזבאללה" נכתב, בין היתר: "'עניין מרכזי' פירסם זמן קצר לאחר חטיפתם של שלושת החיילים בגזרת הר-דב כי מפקד האוגדה וקצינים בכירים נוספים העלו באופן גלוי, כבר בתחקירים הראשוניים, את החשד כי ייתכן שהחיילים החטופים היו מעורבים בעסקת סמים.

"בשל לחץ משפחות החטופים ובשל העדר ראיות מוצקות שיאששו את החשדות שהועלו גם על-ידי גופי מודיעין שונים, הזדרז צה"ל כעבור ימים אחדים לפרסם הכחשה, זאת למרות שעד עצם היום הזה לא ברורה בוודאות הסיבה שבעטיה נמצאו שלושת החיילים במקום בו נמצאו בעת החטיפה.

"[...] 'עניין מרכזי' לא טען אז ואיננו גורס היום כי החיילים החטופים היו מעורבים בעסקת סמים כלשהי. אנו חשפנו ופירסמנו את הדברים שנאמרו מפורשות על-ידי קצינים בכירים ומפקדים בזירה וכן ידיעות מודיעיניות מסוימות שהצטברו ושפורסמו על-ידי גורמים זרים.

"[...] ל'עניין מרכזי' ברור כי הפרסום גורם סבל נוסף למשפחות, המנהלות מאבק ציבורי בארץ ובעולם למען שחרורם. אנו נרתמנו בעבר ונמשיך לפעול כדי להביא לשחרורם ולהחזרתם של החיילים. 'עניין מרכזי' מחזק את ידי המשפחות ומקווה שבבוא היום אכן יוברר שכל הידיעות המגיעות משני עברי גבול הצפון היו חסרות בסיס".

הראיה (לחצו להגדלה)

הראייה

הראייה