שוקי טאוסיג תוקף במאמרו ('מי אתם בכלל', 25.3.13) את ראיון החג שערכה נווית זומר עם מיכאל שטראוס ב'ממון'. דעתו אינה נוחה מהבחירה ב'איל הון מקומי' כמרואיין, והוא מאשים את המוסף ב'חנופה לחברי האלפיון העליון של עשירי ישראל'.

(יעל דרומי, "העין השביעית", 2.4.13)

חברות המזון המאוגדות באיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים חתמו על הסכם עם 'ידיעות אחרונות', שבמסגרתו ישלמו לעיתון סכום שעשוי להגיע ל-4 מיליון שקל, בתמורה לקמפיין לשיפור תדמית חברות המזון, על רקע המחאה נגד יוקר המחיה. הקמפיין כולל תוכן מערכתי בעיתון, שאמור לסייע לשפר את תדמית החברות.

יעל דרומי. צילום יחצנות

יעל דרומי. צילום יחצנות

"ההסכם נחתם באמצעות חברת יחסי-הציבור של יעל דרומי, לשעבר עורכת המוסף הכלכלי 'ממון' של 'ידיעות אחרונות'. לפי מקורות המקורבים לענף המזון, דרומי תקבל 40% מעלות הקמפיין ו'ידיעות אחרונות' יקבל 60%. בראשות איגוד המזון עומד איציק תמיר, מנכ"ל החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה קולה ישראל), המחזיקה גם בטרה".

(אורה קורן ונתי טוקר, "דה-מרקר", 8.5.14)

טאוסיג מאשים את זומר כי 'לא טרחה לאתגר את שטראוס בשאלות קשות מדי'. האומנם? שטראוס נשאל והשיב על המחאה החברתית, על מחירי המזון, על האכזבה מפוליטיקאים, על יחסי הון-שלטון, על טייקונים נופלים, על מתחרים, על בני משפחה".

(יעל דרומי, "העין השביעית", 2.4.13)

כפי שפורסם באחרונה, איגוד המזון מתכוון להשקיע 2–4 מיליון שקל בהעלאת קמפיין תדמיתי על רקע המחאה החברתית, שפגעה בתדמית חברות המזון הגדולות, ובהן שטראוס, קוקה-קולה, אוסם, יוניליוור וטרה. החברות מנסות להתמודד עם צעדי הממשלה נגד חברות המזון במטרה להוביל להורדת מחירים, והחליטו לפעול לשינוי המגמה ולהציג את חלקה של הממשלה ביוקר המחיה. הפעילות מול 'ידיעות אחרונות' כוללת כתבות, טורי דעה וכתבות נוספות, בניסיון להשתמש בעיתון לשינוי הדימוי של תעשייני המזון".

(אורה קורן ונתי טוקר, "דה-מרקר", 8.5.14)

מוסף "coca cola summer love" של "ידיעות אחרונות", שער, אוגוסט 2013

מוסף "Coca Cola Summer Love" של "ידיעות אחרונות", שער, אוגוסט 2013

טאוסיג אינו חסיד של 'ממון', וזוהי כמובן זכותו. הוא בז לקו הצרכני של המוסף ('איזה סופר הכי זול, בדקנו ומצאנו', הוא כותב בזלזול), וככל הזכור לי אף כינה אותו בעבר 'נחות'. גם על זה אפשר להתווכח: עיתון כלכלי, לתפיסתנו, משרת נאמנה את קוראיו כאשר הוא משתדל להיות רלבנטי לחיי היום-יום שלהם".

(יעל דרומי, "העין השביעית", 2.4.13)

המימון לקמפיין אינו מגיע מתקציבי האיגוד או התאחדות התעשיינים, אלא מהחברות עצמן. את הקמפיין מממנות גם חברות מזון קטנות ובינוניות, והתשלום נקבע לפי גודל החברה. דרומי פרשה מעריכת 'ממון' בסוף 2013, לאחר 15 שנה ב'ידיעות אחרונות'. עם פרישתה היא פתחה משרד לייעוץ אסטרטגי, שמתמחה בשיתופי פעולה בין גורמים עסקיים לגורמי מדיה שונים. בן-זוגה, עידן מוטולה, החליף אותה בעריכת מוסף 'ממון'".

(אורה קורן ונתי טוקר, "דה-מרקר", 8.5.14)

שער מוסף המזון של "ידיעות אחרונות" בשיתוף התאחדות התעשיינים, 5.5.14

שער מוסף המזון של "ידיעות אחרונות" בשיתוף התאחדות התעשיינים, 5.5.14

'ממון' אינו מתבייש להשוות מחירים ושירותים, לבדוק אמת בפרסום, לחשוף ולבקר את מחדליהם של עסקים כוחניים ורשויות אטומות ולספק מידע שימושי לקוראיו כאזרחים, צרכנים ועובדים במדינת ישראל. טאוסיג חושב שזה נחות. אנחנו חושבים שזו עיתונות".

(יעל דרומי, "העין השביעית", 2.4.13)

התאחדות התעשיינים מסרה כי לא מדובר במהלך של ההתאחדות. תמיר ודרומי סירבו להגיב לידיעה".

(אורה קורן ונתי טוקר, "דה-מרקר", 8.5.14)