20.06.2023 אמון הציבור בחדשות יורד, ואיתו צריכת החדשות באופן כללי דו"ח החדשות הדיגיטליות השנתי הבינלאומי: רשתות חברתיות כטיקטוק ויוטיוב מחליפות את פייסבוק כמתווכות העיקריות לצריכת חדשות מקוונות • עם השינוי בהרגלי הגלישה במדיה חברתית, תשומת הלב נודדת מעיתונאים למשפיענים גם כשמדובר בצריכת חדשות • טקסט עדיין מועדף על פני תכני וידיאו ואודיו לצריכת חדשות, אולם הפופולריות של תכני וידיאו ממשיכה לעלות • יוקר המחיה הביא לבלימת מגמת הצמיחה של צריכת חדשות מקוונות בתשלום כתב "העין השביעית"
22.12.2016 הרוב הגורף של בקשות לאיסור פרסום מתקבלות על-ידי בתי-המשפט הרשויות מעדיפות לא לתעד את השימוש שהן עושות בצווי איסור פרסום, גילתה עיתונאית "הארץ" נעה לנדאו כשחקרה את השטף הגובר והולך של צווים כתב "העין השביעית"
05.07.2015 פחות 300 מיליון עיתונאים תאגידי ענק אחראים למרבית החדשות המקוונות שאנו צורכים, והמגמה הולכת ומחריפה רועי פלד