"שכחת כמה שמות - במפלגה יהיו גם ליידי גאגא, ציפי פרימו מחולון, ואני במשא-ומתן מתקדם עם טום החתול המדבר" (יאיר לפיד מגיב בביטול לאייטם בחדשות ערוץ 10 שבו פירט רביב דרוקר את שמות אנשי הכוורת של לפיד לקראת הקמת מפלגה. 6.9.11)

"אין לי מושג מאיפה זה בא, אבל זה ממש לא נכון [...] יואב יצחק הוא שקרן כפייתי והכל קשקוש" (יאיר לפיד מבטל בגסות בדף הפייסבוק שלו פרסום באתר של יואב יצחק שלפיו הוא מתעתד לעזוב את העיתון בסוף ספטמבר. 8.8.11)

"בהתחלה זה דווקא הצחיק אותי, אבל לפני שזה משתגע לגמרי, שלוש נקודות למחשבה: 1. אילו רציתי להודיע שאני הולך לפוליטיקה, האם הייתי עושה את זה דרך הטוויטר של ג'ודי ניר-מוזס-שלום? 2. האם כלי התקשורת שמפמפמים את השטות הזו ישמחו או לא ישמחו לראות את ערוץ 2 ו'ידיעות' נפגעים? 3. איך זה שכולם יודעים יותר טוב ממני מה התוכניות שלי? בקיצור, הפרסום הוא שטות מוחלטת. אני בדיוק בעריכות של 'אולפן שישי', ונתראה שם" (לפיד מכחיש בדף הפייסבוק שלו את תוכנו של טוויט של ג'ודי ניר-מוזס-שלום ולפיו "שמועה מאוד חזקה ומהימנה מביאה אותי לשגר מזל טוב ליאיר לפיד, שהחליט סופית ללכת לפוליטיקה וצפוי לעזוב בקרוב את עולם התקשורת". 22.6.11)

מתוך אפליקציית האייפון "טום החתול המדבר" (צילום מסך)

מתוך אפליקציית האייפון "טום החתול המדבר" (צילום מסך)

"איני מקיים שום קשר עם גוף פוליטי, ישן או חדש, ובוודאי שאיני פועל בשירותו של גוף כזה. ההקשר היחיד שלי לתחום הוא שנשאלתי בעבר אם אני צופה אפשרות שבעתיד אלך לפוליטיקה, ואמרתי שזוהי אפשרות דחוקה, אבל איני פוסל זאת. ככל הידוע לי, מחשבות וביטויים עדיין אינם אסורים במדינת ישראל" (יאיר לפיד מתלונן בפני אופיר בר-זהר ב"דה-מרקר". 14.6.10)

"לאור אי-הבהירות הנוכחית, החלטתי להבהיר לכם שאני מחיל על עצמי את חוק הצינון המצוי בשלבי דיון ראשוני, ואני מתחייב שאם אחליט אי-פעם לשנות את דעתי וללכת לזירה הפוליטית, אודיע על כך לפחות שישה חודשים מראש, כפי שנאמר בהצעת החוק" (יאיר לפיד מחיל על עצמו חוק, "דה-מרקר". 14.6.10)

"אני אצטרך להחליט על זה דקה לפני הבחירות הבאות. כרגע אין מצב. דיברו איתי על זה אחרים לא מעט. אני לא יודע אם אני יכול להיות מוצלח בפוליטיקה" (יאיר לפיד משיב לשאלה של אילנה דיין בתוכנית "עובדה" בערוץ 2. 7.1.10)

"אני מתלבט אם ללכת לפוליטיקה ואתלבט עוד הרבה זמן" (יאיר לפיד מגדיר מהו הרבה זמן, "דה-מרקר". 23.12.08)

"[...] אני לא מוכן להתחייב שאני לא אעשה אחרת ואגיע גם לשם. ברור שבסיבוב הזה החלטתי שאני מעדיף להיות ב'אולפן שישי' ובעיתון. יש עכשיו בחירות, תהיה ממשלה איזה שנתיים רצוף, כמקובל, ואני לא שם. [ובעוד שנתיים?] אבא שלי אמר לי שצריך לתכנן ולתכנן ואז יהיו לי חמש דקות להחליט. היום אני חושב שצריך לעשות דברים שיש להם השפעה חברתית. כל דבר שאני יכול לעשות למען שינוי שיטת המשטר בישראל אני אעשה, כי זה קריטי. זה חלק מלנסות להיות בן-אדם בסדר. כרגע אלו דברים מבחוץ, מה יהיה בעתיד אני לא יודע" (יאיר לפיד מגדיר כמה הן חמש דקות, "דה-מרקר". 23.12.08)

"טומי לפיד מכחיש: לא אוחלף על-ידי בני, יאיר"; "יו"ר סיעת שינוי, טומי לפיד, הכחיש את הטענות לפיהן יוחלף בראשות הסיעה על-ידי בנו, יאיר לפיד. 'אני שומע על כך בפעם הראשונה', אמר לפיד לאתר nrg" (טומי לפיד מכחיש כי יאיר לפיד ייכנס לפוליטיקה. 2.12.05)