בתקופה שבה היה שי גולדן סגן עורך "מעריב", תחת בעלותו של יו"ר אי.די.בי דאז נוחי דנקנר, שימש העיתון כלי לניגוח ואיום של מי שבעלי העיתון לא חפצו ביקרו. כך למשל יצא העיתון במסע ציבורי נגד עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה למען איכות השלטון, בשל חלקה בקידום ועדת הריכוזיות, שפעלה בניגוד לאינטרסים העסקיים של דנקנר.

במדור הכלכלי של "מעריב", ששימש כשופרו של תאגיד אי.די.בי, פורסמו מאמרי ביקורת חריפים מאת יהודה שרוני ורותם סלע, שתקפו את עו"ד אליעד שרגא באופן אישי ואת התנועה שייסד ועמד בראשה. מוסף יום שישי של "עסקים" הקדיש את שערו לכתבת השמצה נרחבת מאת גידי ליפקין על שרגא, שהציגה טענות שעלו בתביעה משפטית כממצאי תחקיר עיתונאי. שבועיים אחר-כך פורסמה כתבה נרחבת נוספת, גם היא מאת ליפקין, ובה טענות נוספות נגד שרגא.

אחרי שהתנועה למען איכות השלטון הגישה למשטרת ישראל וליועץ המשפטי לממשלה תלונה נגד אי.די.בי בטענה כי דנקנר רודף אחריה ואחר ראשיה באמצעות העיתון שבבעלותו הגיע תורו של גולדן לתרום את חלקו.

אליעד שרגא על שער מוסף "עסקים", 27.4.2012

אליעד שרגא על שער מוסף "עסקים", 27.4.12

בשער "מעריב", תחת הכותרת "המלחמה המטרידה של אליעד שרגא", הופנו הקוראים לעמוד 5 בגיליון. שם, על פני כל העמוד, בפורמט המוגדל של גיליון יום שישי, התפרסם טור מאת גולדן שבו הסביר, כך לפי כותרת בעמוד, "מדוע אליעד שרגא אינו יכול לכהן ולו יום נוסף כיו"ר התנועה לאיכות השלטון".

"אין צורך בהיות האדם מומחה לפלילים כדי להבין את מטרת המהלך של שרגא", כתב גולדן על ההחלטה להגיש תלונה נגד אי.די.בי. "הילוך אימים על כלי תקשורת בישראל, מתוך מטרה להשתיק אותו ולמנוע ממנו את לחשוף את האמת ולעשות עבודתו נאמנה. 'יצירת מאזן אימה' קוראים לצעד הזה במערכת הצבאית והמדינית. במערכות אחרות יש למהלך הזה של שרגא כינויים אחרים".

בהמשך המאמר טען גולדן כי שרגא "מבצע ניסיון התנקשות בחופש הביטוי ובדמוקרטיה בישראל", וקרא לו להשעות את עצמו מתפקידו עד לסיום בירור הממצאים שלכאורה נחשפו בשני התחקירים של ליפקין. "אם לא יעשה זאת", סיכם גולדן, "יוכיח בצורה הנחרצת ביותר כי לא זאת בלבד שאינו נאה דורש נאה מקיים, אלא שפיו ולבו אינם שווים. וממילא, לנוכח התנהלותו בפרשה הזאת, הוא מוכיח בעצמו – גם לאלה שמעריכים את עבודתו – כי הוא אינו ראוי עוד להחזיק בתפקיד".

זו לא היתה הפעם היחידה שגולדן שירת את האינטרסים של נוחי דנקנר בתקופה שבה היה האחרון בעל השליטה ב"מעריב". גולדן, שגויס לעיתון לתפקיד סגן העורך על-ידי שליחו של דנקנר ומעל ראשו של העורך דאז אבי משולם, המליץ לציבור לרכוש את מניות חברות הסלולר לאחר שאלה קרסו עם כניסתה לפועל של הרפורמה בענף. למעשה, היה זה באותו הבוקר ממש שבו פורסם המאמר הנרחב של גולדן ב"מעריב" נגד עו"ד אליעד שרגא, שגולדן קרא למאזיני "מייבשים את הביצה" של רדיו 102FM לרכוש את מניות חברות הסלולר, ובהן גם את מניותיה של סלקום, חברת הסלולר שכמו "מעריב" היתה אז בשליטת אי.די.בי.

הציבור לא נהר לרכוש את מניות הסלולר, ושרגא לא נענה לקריאתו של גולדן ולא השעה את עצמו מתפקידו כיו"ר התנועה למען איכות השלטון בישראל. "מעריב" של דנקנר קרס עד מהרה וחשף תחת הריסותיו התנהלות פסולה של שחיתות עיתונאית.

מאז, ככל הנראה, שינה גולדן את דעתו על שרגא. ביום שישי האחרון, בתוכנית האחרונה של "מייבשים את הביצה" ריאיין גולדן יחד עם שרון כידון את עיתונאי תאגיד השידור הישראלי לי-אור אברבך ואת יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי על מאבקו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתאגיד. את השיחה סיים גולדן בהמלצה לאברבך לפנות לעו"ד שרגא כדי שזה יסייע למנוע את חיסול תאגיד השידור.

"אתה לי-אור", אמר גולדן לאברבך, "תצטרך לדבר עם אליעד שרגא לדעתי". גולדן הסביר מיד בהמשך כי "הישועה [לתאגיד], אם תגיע, היא רק מגורמים חיצוניים שישפיעו על הפוליטיקאים".

בתגובה לפניית "העין השביעית" סירב להסביר גולדן אם ומדוע שינה את דעתו על עו"ד שרגא.