תצלום של שלמה ארצי מזמר בהופעה חיה זכה במקום הראשון בתחרות שנערכה מטעם "ידיעות אחרונות" לקראת הופעתה אתמול של להקת רד הוט צ'ילי פפרז בישראל. בשבועות האחרונים הוזמנו קוראי העיתון לשלוח תצלומים "מקוריים ומרגשים" שצילמו בהופעות חיות שבהן נכחו. ארבעה תצלומים נבחרים, כך הובטח, יזכו את צלמיהם בזוג כרטיסים להופעה של הרד הוט צ'ילי פפרז, אישור כניסה לתא הצלמים והתחייבות שתצלום שיצלמו כל אחד מארבעת הזוכים יתפרסם באתר הרשמי של הלהקה.

התצלום הזוכה בתחרות שערך "ידיעות אחרונות" (צילום מסך)

בעקבות ההכרזה על הזוכים התעוררה תרעומת בקרב גולשים שהשתתפו בתחרות והושמעו טענות כי התצלומים הזוכים אינם ראויים לפרס. יצוין כי ארצי, הכותב טור קבוע ב"ידיעות אחרונות" וזוכה מהעיתון לסיקור מחמיא במיוחד, הוא האמן היחיד שמופיע בארבעת התצלומים הנבחרים. שלושת הזוכים הנוספים בתחרות הגישו תצלומים שבהם הם עצמם עומדים במוקד התצלום. אחד התצלומים לא צולם על-ידי שולחו, עובדה העומדת לכאורה בניגוד לתקנון התחרות, שקבע כי "המשתתף [בתחרות] מצהיר כי הוא אשר נכח במקום וצילם את התמונה".

שער מוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות", 15.6.12

שער מוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות", 15.6.12

אין זו הפעם הראשונה שארצי זוכה ליחס מיוחד ב"ידיעות אחרונות". לפני כשלושה חודשים ערך מוסף "7 לילות" של העיתון "פרויקט מיוחד" כדי לקבוע את דירוג "20 הזמרים הישראלים הטובים בכל הזמנים". הדירוג התבצע על-פי הערכות וציונים שחילקו חברי מערכת העיתון, לצד הערכות וציונים של מומחים למוזיקה מן החוץ. על-פי הפרסום במוסף, במקום הראשון זכה אריק איינשטיין, למקום השני הגיע זוהר ארגוב, ואילו במקום השלישי התייצב שלמה ארצי.

אלא שדירוג זה, שהוצג בפני הקוראים, לא שיקף נאמנה את דירוג המשתתפים במשאל. בשקלול כלל הציונים שהעניקו חברי מערכת העיתון והמומחים מן החוץ מצא את עצמו ארצי במקום ה-11 בלבד. "ניתן להתווכח בקלות" לגבי הרכב הרשימה, כתב רז שכניק, כתב "ידיעות אחרונות", בפתח הדירוג שהתפרסם במוסף הבידור. ואכן, היה מי שלא הסכים עם הדירוג שאליו הגיעו העיתונאים והמומחים. לרוע המזל, היה זה הבוס שלהם רון ירון, עורך "ידיעות אחרונות".

כפולת העמודים הראשונה של דירוג "20 הזמרים הישראלים הטובים בכל הזמנים", אחרי ששונתה על-ידי העורך הראשי רון ירון

כפולת העמודים הראשונה של דירוג "20 הזמרים הישראלים הטובים בכל הזמנים", אחרי ששונתה על-ידי העורך הראשי רון ירון

כששמע ירון כי ארצי ממוקם במקום נמוך יחסית, הוא הורה לאנשי המוסף להעביר את הזמר למקום השלישי, ולמעשה לשנות בכך גם את דירוגם של הזמרים האחרים ולהגיש לקוראים מצג שווא של מדרג אובייקטיבי. במערכת העיתון התנגדו לשינוי וביקשו מירון לשנות את החלטתו, אך עורך "ידיעות אחרונות" עמד על דעתו כי לא ניתן לפרסם את הדירוג כאשר ארצי ממוקם במקום ה-11 וכי יש להעבירו למקום השלישי. כך נעשה וכך פורסם.

הטקסט שהוקדש לארצי, גם הוא בחתימתו של שכניק, נפתח כך: "שלמה ארצי הוא תופעה גדולה בהרבה מעובדת היותו זמר". אחרי שהוא מהלל את הזמר ומציין את הרגע שבו "הפסיק ללכת לאיבוד ומצא את האישיות שלו", חותם שכניק: "קוראים לזה אמת".

מ"ידיעות אחרונות" לא נמסרה תגובה.