אתר "העין השביעית" עומד בפני סגירה. לאחרונה הודיע המכון הישראלי לדמוקרטיה, מו"ל אתר זה, כי לא יממן את פעילותו. אם לא יימצא מימון חלופי, יפסיק האתר לפעול בסוף חודש מרץ הקרוב.

טור הפתיחה של הגיליון הראשון של "העין השביעית", ינואר 1996

טור הפתיחה של הגיליון הראשון של "העין השביעית", ינואר 1996 (לחצו לקריאת הטור המלא)

"העין השביעית" נוסד בשנת 1996 על-ידי העיתונאי עוזי בנזימן ועמיתיו רפי מן, כרמית גיא ונחום ברנע. בחסות המכון הישראלי לדמוקרטיה, ובתמיכת מייסדו ונשיאו דאז ד"ר אריק כרמון, החל לצאת לאור דו-ירחון מודפס בנושאי תקשורת, "בימה המזמינה את התקשורת הישראלית להתבונן על עצמה בשבע עיניים". בתחילת 2008 שינה "העין השביעית" את פניו והפך לאתר אינטרנט המתעדכן באופן שוטף. כאתר מקוון הגדיל "העין השביעית" את תפוצתו, ובחודש האחרון נספרו בו כ-450 אלף הצגות דף. ב-2012 החליף חנוך מרמרי את בנזימן. במהלך השנים, היו פרופ' ירון אזרחי ופרופ' מרדכי קרמניצר יועצים ומלווים מטעמו של המכון.

למעט תקופה קצרה בשנים 2010–2012, שבה זכה אתר "העין השביעית" לתמיכה חלקית מבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל, מומן המיזם העיתונאי על-ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה. השנה, תחת הנהגתו של נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה החדש, יוחנן פלסנר, נאלץ המכון להפעיל תוכנית קיצוצים נרחבת בתקציבו. לפני שבועות אחדים הודיע סגן נשיא המכון, מרדכי קרמניצר, לצוות אתר "העין השביעית" כי במסגרת תוכנית קיצוצים זו, תקציב האתר ל-2015 יספיק לשלושה חודשים בלבד.

צוות "העין השביעית" בוחן כעת אפשרויות חלופיות להמשך קיומו של האתר. פניות בעניין זה ניתן לשלוח לכתובת הדואר האלקטרוני the7eye@gmail.com.

הצגות דף באתר "העין השביעית" מאז היווסדו (נתונים: גוגל-אנליטיקס)

הצגות דף באתר "העין השביעית" מאז היווסדו (נתונים: גוגל-אנליטיקס)