הנהלת "מעריב" מלינה את שכרו של חגי מטר, יו"ר ועד העיתונאים בעיתון, ונמנעת מלקלוט אותו לעבודה כפי שחייב פסק הדין שניתן בבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביביפו. כך עולה מהודעה שהעביר היום ארגון העיתונאים של ההסתדרות לבית-הדין.

באי-כוחה של הנהלת "מעריב", עורכי-הדין יעל דולב וגיא גרשון, עירערו לבית-הדין הארצי לעבודה על פסק הדין שחייב את העיתון לקלוט מחדש את מטר לעבודה ולפצותו ב-100 אלף שקל. במקביל הגישו באי-כוחו של "מעריב" בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין עד להכרעה בערעור. "מאחר שאין כעת תפקיד או תקן למר מטר, משתפקידו בוטל והמקומון בו עבד נסגר, ממילא אין משמעות להחזרתו לעבודה מפני שאינה קיימת עוד, למעט חיוב המבקשת [אחוזת-הירש ישראל תשנ"ד בע"מ] לשלם לו שכר מבלי שהוא מבצע עבודה כלשהי", נכתב בבקשה לעיכוב הביצוע.

ארגון העיתונאים, באמצעות עורכי-הדין אמיר בשה, מורן סבוראי ושי תקן, התנגד לעיכוב ביצוע פסק דינו של בית-הדין האזורי. לטענתו, העיתון נמצא בתקופה של התאוששות וגיוס עובדים חדשים לשלל תחומים. "עיכוב ביצוע פסק הדין עלול להביא למינוי עובדים אחרים לתפקידי עיתונאים [...] בטרם יוכרע הערעור, ובכך ייווצר מעשה עשוי אשר רק יקשה על ביצוע פסק הדין", נכתב בהתנגדות שהגישו לבית-הדין.

בית-הדין הארצי טרם הכריע בסוגיית עיכוב הביצוע, אולם לפי טענת ארגון העיתונאים, הנהלת "מעריב" נוהגת כאילו בקשתה התקבלה.

"החברה לא טורחת למלא אחר הוראות פסק הדין של בית-הדין האזורי הנכבד ובתוך כך כלל לא ניסתה לקלוט את חגי מטר", נכתב בהודעה שהוגשה היום על-ידי באי-כוחה של ההסתדרות, "[...] אלא ביקשה אותו לשהות בחופשה כפויה על 'חשבונה', כלשונה.

"[...] ואף זאת, גם אותה חופשה כפויה על 'חשבון' המעסיק התבררה כלא נכונה, לתדהמת המשיבה, שכן חרף מצוות בית-הדין האזורי הנכבד והצהרתה שלה כאמור כלפי חגי, היא כלל לא שילמה לאחרון את שכרו כפי שהתברר במועד חלוקת המשכורות לכלל העובדים".

באי-כוחו של ארגון העיתונאים מזכירים בהודעתם כי גם הסעד הכספי שנפסק למטר, 100 אלף שקל, לא שולם עדיין, ומבקשים מבית-הדין הארצי פעם נוספת לדחות את בקשת עיכוב הביצוע.

39790-01-14